تحقق اقتصاد چرخشی اولویت نخست سازمان منطقه آزاد کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، در بازدید از سایت پسماند و بازیافت کیش، اقتصاد چرخشی را در این حوزه از اولویت های سازمان برشمرد و این مهم را زمینه ساز ایجاد ارزش افزوده خوبی برای سرمایه گذاران عنوان کرد.

به گزارش فرینا، محمدرضا لواسانی به همراه برخی از مدیران عامل شرکت های تابعه و معاونان و مدیران این سازمان در بازدید از سایت پسماند و بازیافت جزیره؛ تحقق بازیافت واقعی و اقتصاد چرخشی را مستلزم ورود سرمایه گذاران توانمند و دارای ایده های نو در این حوزه عنوان کرد.

لواسانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سرمایه گذاران توانمند و دارای ایده نو می توانند در حوزه بازیافت ارزش افزوده خوبی را کسب کنند.

وی اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش از سرمایه گذارانی که از توان مالی خوبی برخوردارند و می توانند ایده های نو در این حوزه ارائه دهند از آنها حمایت می کند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که اقتصاد چرخشی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: در اقتصاد چرخشی نباید با یک یا دو روند ارزش افزوده راضی شویم بلکه باید ادامه این چرخش را جدی گرفت.

به گفته لواسانی، این سرمایه ای که در سایت پسماند و بازیافت بوی تعفن می دهد و نا رضایتی مردم را به دنبال داشته است به عنوان طلای کثیف در دنیا نام گذاری شده و تا کنون نتوانسته ایم هیچ بهره ای از این ببریم.

وی بیان داشت: سودی که نصیب سرمایه گذاران خواهد شد به مراتب بیشتر از فعالیت هایی هست که در جزیره کیش  انجام می شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هر کار آفرین و سرمایه گذاری که در این موضوع ایده جدید ارائه دهد و از آمادگی لازم برای راه اندازی خط تولید بازیافت واقعی در حوزه های "شیمیایی، سلولزی  و پلاستیک" برخوردار باشد مورد حمایت ویژه سازمان قرار می گیرد.

لواسانی خاطر نشان کرد: تا هفته آینده مسئول محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش نشستی با تشکل های محیط زیستی برگزار کند و با جمع آوری نظرات و ایده ها در خصوص این موضوع مهم تصمیم گیری جدی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کار بازیافت جدی در این سایت انجام نمی شود، بیان داشت: موضوع زباله و بازیافت برای جزیره کیش امروز تهدید و فرصت خیلی بزرگی است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه تصریح کرد: به نقطه ای رسیدیم که باید برای حفظ محیط زیست فکر اساسی کرد چرا که به تدریج مولفه های محیط زیست جزیره دچار آسیب جدی خواهد شد.  

لواسانی در رابطه با پیشگیری از آسیب های محیط زیست، افزود: مسوول محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش طی برگزاری جلسه ای با NGO و تشکل های محیط زیستی نسبت به جمع آوری نظرات آنها اقدام کند.

گفتنی است؛ در مرحله پردازش و پالایش سایت پسماند و بازیافت جزیره جدا سازی زباله ها و بسته بندی انجام می شود.

همچنین دستگاه هایی که در این سایت وجود دارد متعلق به دهه80 است و فرسوده شدند از این رو بخش خصوصی که مسئولیت سایت پسماند و بازیافت را بر عهده دارد، نسبت به نوسازی دستگاه ها اقدام کرده است.

برای راه اندازی خط جدید، زمینی در فاصله دو کیلومتری این سایت در نظر گرفته شده که سوله و تجهیزات در زمین مورد نظر مستقر می شود که از نظر زیست محیطی نیز مناسب است.  

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو