منطقه آزاد اروند ظرفیت تبدیل به هاب صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی را دارد

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن تلاشهای انجام شده برای رونق تولید در منطقه گفت: منطقه آزاد اروند ظرفیت تبدیل به هاب صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی را دارد.

به گزارش فرینا، جبار سالم پور در آیین راه اندازی مجدد واحد تولیدی راکد شرکت ماهان پالایش اروند، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده امروز شاهد احیای دوباره یک واحد تولیدی در شهرک صنعت آبادان با همکاری شرکت شهرک های صنعتی خوزستان هستیم.

سالم پور با اشاره به رویکرد سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص صنایع و واحدهای صنعتی، توسعه کسب و کارهای کوچک خاطر نشان کرد: فعال سازی واحدهای راکد طی سال های گذشته با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در اولویت این سازمان قرار دارد.

وی تصریح کرد: توجه به صنایع بالادستی و پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی از اهداف این سازمان است و در آبادان با دارا بودن پالایشگاه، پتروشیمی، شرکت روغن سازی ایرانول و پاسارگاد این امکان فراهم است تا توجه بیشتری به این صنایع شود.

معاون توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر بازبینی و تسهیل قوانین و مقررات مناطق آزاد گفت : متاسفانه حذف مالیات بر ارزش افزوده که در بودجه سال 1400 به مناطق آزاد تحمیل شد که مشکلات فراوانی را برای فعالین اقتصادی در مناطق آزاد به وجود آورده است که اگر این مسئله حل نشود به سرمایه گذاری در این منطقه آسیب وارد می شود .

سالم پور ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه اقتصادی موضوع تنقیح قوانین در حال انجام است که امیدواریم احکامی در این برنامه ها گنجانده بشود تا مشکلات واحدهای تولیدی را در مناطق آزاد حل کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در آبادان و خرمشهر 9 واحد صنعتی تولیدات پایین دستی وجود دارد، گفت: با بازگشت شرکت ماهان پالایش اروند برای 100 نفر به صورت مستقیم و بیش از 100 نفر بصورت غیر مستقیم فرصت شغلی فراهم خواهد شد .

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :