2 اثر عالم برجسته شهر بازرگان به همّت سازمان منطقه آزاد ماکو چاپ شد

همزمان با هفته کتاب 2 اثر حجت الاسلام شیخ غلامحسین اصغری به نام‌های "حدیث ایمان و روایت عشق "مجموعه اشعار و کتاب" نعم الهدیه الی الاحبه" مجموعه خطبه های دانشمند و خطیب شهیر منطقه آزاد ماکو به همت سازمان منطقه آزاد ماکو چاپ شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشارکت حجت الاسلام اصغری درفرایند توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، نقش آفرینی نخبگان فکری، فرهنگی و اجتماعی جامعه محلی در این منطقه تاثیر گذار بوده  است.

محمدرضا عبدالرحیمی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه ما در کنار مواهب طبیعی، سرشار از ظرفیتهای فرهنگی و معنوی است، ادامه داد: معتقدم تعظیم و تکریم نخبگان و خبرگان حوزه های مختلف و ارج نهادن به تلاش های علمی و تجربی آنان، از بایدهای ترویج نخبگی و خبرگی و البته ارزش تلقی شدن دانایی و خرد ورزی در سطح جامعه است.

وی اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای برنامه های توسعه فرهنگی اجتماعی، شناسایی و معرفی نخبگان علمی، فرهنگی، مذهبی و هنری منطقه و کمک به حفظ و نشر آثار آنان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار داشت:  انتشار کتاب مجموعه اشعار حجت الاسلام و المسلمین شیخ غلامحسین اصغری که به عنوان حدیث ایمان و روایت عشق نامگذاری شده، آغازی‌ است برای نشر دیگر آثار این روحانی برجسته و دیگر نخبگان فرهنگی مذهبی منطقه که بطور حتم پشتوانه های ارجمندی برای توسعه پایدار منطقه آزاد ماکو محسوب می شوند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، ‌حجت الاسلام و المسلمین شیخ غلامحسین اصغری از علمای برجسته حوزه علوم دینی و ادبیات منطقه آزاد ماکو است که عمر شریف خود را در کنار وحدت و تقریب مذاهب اسلامی، صرف تلاش و تحقیق در ترویج دین و شعایر دینی و ادبیات کردند که حاصل بخشی از تلاش های علمی و فکری وی، تالیف آثار برجسته ای چون " انوار علمیه"، "نعم الهدیه الی الاحبه"، "مصباح السعاده"، "خلاصه الاصول"، "خلاصه الاقوال فی روح المعارف والاعمال"، "دیوان شعر"، "شرح باب حادی عشر" و چندین اثر دیگر است.

وی هم اکنون در شهر بازرگان سکونت دارد، این شهر مرزی از بخش های شهرستان ماکو در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :