عضو ناظر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

ارس ظرفیت تبدیل به انبار مواد غذایی کشور را دارد

عضو ناظر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست با جانشین مدیرعامل، معاونین و مدیران منطقه آزاد ارس گفت: حجم تلاش های انجام گرفته در منطقه آزاد ارس باعث شده که ارس در چند بعد بتواند بصورت متوازن رشد چشمگیری داشته باشد و این قابل تقدیر است.

 به گزارش فرینا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف بخصوص در کشاورزی و کشت گلخانه ای اقدامات چشم گیری در منطقه آزاد ارس انجام گرفته است افزود: منطقه آزاد ارس می تواند با توسعه کشت گلخانه ای به انبار مواد غذایی کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام سلیمی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان موتور تولید هستند و می توانند علم تولید را براحتی در اختیار ما قرار دهند. آمار فعالیت و حضور مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان در ارس بسیار امیدوار کننده است.
وی یادآور شد:در بازدید از برخی واحدهای تولیدی متوجه شدیم که ارس توانسته است واردکنندگان صرف را به تولیدکنندگان و صادر کنندگان تبدیل کند و این حرکت بسیار مهم و حائز اهمیتی است که موجب کاهش خروج ارز از کشور و افزایش ارزآوری به کشور می شود.

 عضو ناظر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: ما از بسیاری از مناطق و جاها بازدید داشته ایم ولی آنچه که در ارس بیشتر به چشم می خورد و ویژگی بارز آن سکوی صادرات بودن آن است.

 حجت الاسلام سلیمی همچنین خواستار ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی و گلخانه ای و نیز توسع صنایع حمل و نقلی در ارس و فراوری صنایع معادن در ارس شد و افزود: با توجه به اینکه بخش عمده معادن اکتشافی کشور در حوزه شمالغرب کشور می باشد بنظر می رسد در بحث فرآوری معادن و نیزایحاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی ارس می تواند اقدامات خوب و شاخصی انجام دهد و سهم بزرگی از بازارهای خارجی و داخلی را بدست آورد.

 در ادامه این نشست نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز ضمن تشکر از فعالین و سازمان منطقه آزاد ارس گفت: اقدامات خوبی در صنایع مختلف کوچک و بزرگ در ارس انجام گرفته است.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در ادامه خوستار توجه به صنایع اشباع نشده در کشور شد و افزود: تولید خودروهای میان قیمت بجهت رقابت با خودروهای داخلی، نهاده های دامی و نیز تولید موبایل، از جمله ظرفیت هایی است که در کشور نادیده گرفته شده و سازمان منطقه آزاد ارس می تواند با سوق دادن سرمایه گذاران به این گونه ظرفیت ها به موقعیت منحصر بفردی در بین مناطق دست یابد.

حجت الاسلام حسینی کیا در پایان افزود: ضروری است تا مشکلات و موانع حوزه های صنایع و معادن در ارس احصا شده و به ما ارسال شود تا به جد در مجلس و دیگر حوزه های وزارتی مربوطه پیگیر رفع این موانع باشیم.

در ابتدای این نشست صفر شاسفند عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس گزارشی از عملکرد سازمان ارائه نمود.
 گفتنی است؛ عضو ناظر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بهمراه نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس امروز ضمن حضور در منطقه آزاد ارس از واحدهای مختلف تولیدی، صنعتی، کشاورزی و گلخانه ای منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :