قائل به تکثر با یک هدف مشترک هستیم

امام جمعه خرمشهر در نشست با معاون فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد؛ گفت: ما قائل به تکثر با یک هدف مشترک هستیم که سازمان منطقه آزاد اروند می تواند این کار را انجام دهد تا دستگاه های مختلف بصورت متوازن رشد و توسعه فرهنگ اسلامی ایرانی را ایجاد و پیش ببرند.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام محمدجواد عادل پور با بیان اینکه خرمشهر نیاز به تعریف و تبیین ندارد، افزود: خرمشهر قبل از اینکه به واسطه سابقه تجاری و بندر معروف باشد؛ با عنوان داشته های فرهنگی اش زبانزد بوده است.

حجت الاسلام عادل پور ضمن تأکید براینکه این شهر به واسطه سبقه فرهنگی اش به نجف ثانی معروف است؛ اظهار داشت: از دیر زمان این شاکله فرهنگی در خرمشهر وجود داشته است و امیدوارم هستیم تیم جدید فرهنگی دبیرخانه منشأ خیر شود و شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

وی با اشاره به اینکه تیم جدید مأموریت بسیار مهمی در مورد اروند بویژه شهرستان خرمشهر برعهده دارد، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های بسیار مهم برای ما حفظ اصالت ها و سنت ها است؛ که در خرمشهر از ظرفیت کم هم نداریم.

امام جمعه خرمشهر، تصریح کرد: شکوفا کردن آداب و رسوم و ارزش های انقلابی در سطح منطقه کاری عمیق و برنامه ریزی مدون را می طلبد؛ باید بدانیم اروند یک تفاوت ماهوی با دیگر مناطق دارد؛ این منطقه بواسطه خون شهدا قداست ویژه ای داشته و برای رسیدگی به امور نیاز به یک ظرافت خاص دارد.

حجت الاسلام عادل پور افزود: ما قائل به تکثر با یک هدف مشترک هستیم که سازمان منطقه آزاد اروند می تواند این کار را انجام دهد تا دستگاه های مختلف بصورت متوازن رشد و توسعه فرهنگ اسلامی ایرانی را ایجاد و پیش ببرند.

وی، ایجاد برنامه ریزی ویژه در رابطه با دستگاه های فرهنگی که در منطقه آزاد اروند هستند را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: عدم اجرای کامل قوانین مناطق آزاد مشکل مهمی است که باید حل شود؛ ما متولیان دستگاه های فرهنگی باید منسجم شویم؛ چرا که عدم انسجام مسائل فرهنگی را دچار مشکل می کند.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو