کارگروه توسعه تجارت در منطقه آزاد اروند ایجاد می شود

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از تشکیل کارگروه توسعه تجارت در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، علی خانی در نخستین دیدار خود با هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: در این کارگروه که یک رکن اصلی آن اتاق های بازرگانی آبادان و خرمشهر خواهند بود با همکاری سایر مجموعه های ذی مدخل مشکلات مطرح، تحلیل و بررسی خواهد شد که امید است با ارائه راهکارهای مناسب به نتایج مطلوب برسیم .

خانی با اشاره به سابقه تاریخی تجارت و بازرگانی در خرمشهر، افزود: می بایست بندر خرمشهر را که یکی از بندرهای بزرگ خاورمیانه بوده و وضعیت فعلی آن به هیچ وجه قابل قیاس با گذشته نیست را دوباره احیا و فعال کرد و به جایگاهی برسانیم که درشأن این شهرستان باشد .

وی، یاد آور شد: اتاق های بازرگانی را شرکای راهبردی برای سازمان منطقه آزاد اروند می دانیم .

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: با تشریک مساعی و یک تعامل دو سویه می توانیم برای توسعه تجارت، بازرگانی و همچنین پویایی اقتصادی در منطقه گام برداریم .

خانی با اشاره به از دست دادن بسیاری از زیرساخت ها بعد از جنگ تحمیلی و عدم لایروبی اروندرود تصریح کرد: بعضی از مشکلات به تصمیم گیری در رده های بالای دولتی و حاکمیتی نیاز دارد و طبیعتا سازمان منطقه آزاد اروند هم پیگیری های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

وی، پویایی اتاق بازرگانی خرمشهر را برای استان خوزستان و کشور مهم ارزیابی کرد و افزود: دراین جنگ اقتصادی باید بخشی از این نبرد را شما راهبری کنید .

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، با تاکید بر این مهم که بنا داریم جلسات ما نتیجه محور باشد؛ گفت: مهم است که در جلسه بعدی با اتاق بازرگانی خرمشهر بتوانیم برخی مسائل مطرح شده در این جلسه را حل کرده باشیم.

خانی اظهار داشت: آموزش زیربنای توسعه است توقع داریم اتاق بازرگانی خرمشهر در این مورد فعالانه تر ورود کند وعلاوه بر آموزش به بازرگانان به لحاظ سابقه ی تجاری شهرستان خرمشهردرآموزش به شهروندان نیز تلاش کند؛ به این خاطرکه این استعداد در این شهرستان وجود دارد وبدینوسیله می توان بخشی از مشکل اشتغال را نیز حل کرد.

وی تاکید کرد: تعامل با تجار سایر کشورها و برگزاری نشست های مشترک به ویژه با تجار عراقی را بیش از پیش برنامه ریزی کنید. هرچند اتاق بازرگانی وظیفه اجرایی ندارد اما می تواند در رایزنی و دیپلماسی بسیار فعال و موثرعمل کند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، همچنین یادآورشد که باید در سازمان منطقه آزاد اروند تسهیل کننده حضور تجار اتباع خارجی به ویژه عراقی باشیم چرا که کشورعراق یک شریک مهم و استراتژیک برای ایران است.

خانی افزود: از اتاق بازرگانی انتظار می رود یک بسته پیشنهادی در خصوص بازارچه مرزی ارائه دهد که بتوانیم آن را در میدان عمل به منصه ظهور برسانیم .

وی با اشاره به اینکه باید پروسه ها و فرآیند ها را برای صدور کارت بازرگانی کوتاه کنیم؛ اعلام کرد: تسهیل در صدور کارت بازرگانی با کمک اتاق های بازرگانی دو شهرستان باید اتفاق بیافتد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: ارزش غیر واقعی کالاهای صادراتی نیز یکی از موانع اصلی صادرات است که باید ضمن بررسی علل آن برای حل این مسئله تلاش کرد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :