سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش:

دیروز شهدای دفاع‌مقدس نیاز داشتیم، امروز شهدای اقتصادی

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که مدیران امروز از راه حاج‌قاسم سلیمانی خیلی فاصله دارند و باید از خود شروع کنیم افزود: امروز که به لطف شهدای دفاع‌مقدس و حرم در امنیت هستیم، برای رفع گرفتاری مردم نیاز به شهدای اقتصادی داریم.

به گزارش فرینا، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با اشاره به خاطره‌ای از یک جانباز عزیز، اظهار داشت: این عزیز که بعد چندین ساعت پاروزنی‌ به محل عملیات موردنظر خود رسیده و پای سخنرانی فرمانده‌ی خود که کارگری ساده و بنا بوده و روی بلندترین بلم ایستاده بود، نشسته، تعریف کرده است که با اولین عبارت فرمانده و ذکر خدا، همه‌ی گردان به گریه افتادند و این امر نشان از عمق وجود آنان و ساعاتی بود که انتظارشان را می‌کشید.

محمدرضا لواسانی با نقل این صحبت از فرمانده‌ی مذکور من همین‌قدر می‌دانم که خدا تمام کائنات و عالم و آفرینش، تمام آفرینش، کرات‌، آسمان و زمین و هرآنچه را در عالم هست، برای خلق موجودی به نام انسان به کار گرفته و خلق این اشرف مخلوقات که شامل ده‌ها هزار شهید و امام و پیامبر بوده نیز، برای آفرینش دینی به نام اسلام بود، افزود: این فرمانده که همان شب نیز به مقام رفیع شهادت رسید تصریح کرده است: امروز اسلام مانده است و جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی مانده است و این جنگ، این جنگ مانده این عملیات و این عملیات مانده و من و شما. و امشب با شکستن این خط در عملیات، نقش‌آفرین در انجام این مکتب هستید.

لواسانی با تاکید بر اینکه این رزمنده‌ جانباز، در تمام گام‌های خود، با تمام خستگی‌شان، عظمت خدا و انبیا و اولیا را پشت سر خود حس می‌کرده‌اند، این جمله را هدیه‌ای برای همه‌ی آنان که اهل فکر هستند دانست.

وی با تاکید بر کمال امنیت موجود و دفع خطر داعش، مخاطب صحبت‌هایش را مسئولین عنوان کرد و گفت: حاج‌قاسم جمله‌ای معروف دارند که می‌گوید: "جامعه‌ای صالح می‌شود که حاکمان صالح داشته باشد" و برای اصلاح، ما مسئولان باید از خودمان شروع کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر مقاومت مردم، آنها را جلوتر از مدیران دانست و افزود: با نگاهی به زندگی مدیران درمی‌یابیم که متاسفانه فاصله‌ی جدی و زیادی از حاج‌قاسم و راه او گرفته‌اند و در حالی دم از وی می‌زنند که بیت‌المال را برای منافع شخصی خود مصرف کرده و دردی هم از مردم دوا نمی‌کنند. و برخی برای خود خانه‌ی بزرگ و مجلل از بیت‌المال در اختیار گرفته و هزینه‌های 20 میلیونی در ماه برای اجاره‌ی ماشین پرداخت می‌کند در عین حالی که کار مردم را هم راه نمی‌اندازد.

لواسانی اصلاح عیوب را مستلزم هزینه دانست و با تاکید بر تکلیف رونق بیشتر و حمایت از کارآفرینان و فعالین اقتصادی و مبارزه با بی‌عدالتی و فساد ادامه داد: نمی‌توان فقط شعار حاج‌قاسم را داد و هرگونه که دل‌بخواه هست عمل کرد.

وی ادامه داد: زمانی دفاع مقدس بود و زمانی دفاع از حرم، اکنون نیز نیاز به شهید اقتصادی و کسانی داریم که برای رفع گرفتاری مردم، از خود، زندگی و خواسته‌هایشان بگذرند و اگر واقعا شعار نمی‌دهیم همچون جوانانی که روی مین می‌خوابیدند، خود را آماده کنیم که مردم از روی ما بگذرند و برای انقلاب و اسلام فدا شویم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر هزینه‌بر بودن بسیاری امور و پای کار بودن مردم، ضمن بیان این مطلب که از بدو ورود، تمام تشریفات مدیرعامل سازمان را تعطیل کرده است، از بسیاری از تشریفات موجود، ابراز تعجب و تاسف کرد و در محاسبه‌ای، هزینه‌های پذیرایی سازمان را در سالی برای افرادی که هیچ منافعی هم برای کیش ندارند، چندبرابر بیشتر از بودجه‌ی کمکی به آموزش‌ و پرورش عنوان کرد و گفت: شخص مدیرعامل، نوکر است و آنچه اهمیت دارد حفظ تشریفات و رتبه‌ی جزیره کیش می‌باشد و نه شخص مدیرعامل، و برای کسی که داعیه‌دار دین است، هرچه مسئولیت بیشتر باشد، نوکری‌اش بیشتر می‌شود.

لواسانی بعضی مسئولین را عاجز از درک نعمت جمهوری اسلامی و امنیت دانست و با تاکید بر اینکه مدافعان حرم دریافته‌اند که چه جایی باید خود را عرضه کنند، دوباره بر فاصله گرفتن از شهدا تصریح کرد.

وی راز عظیم خلقت را از قول شهید ابوترابی اینگونه بیان کرد: گنجینه‌ی بزرگ آفرینش و آنچه عرفا و اهل ذوق به دنبال آن می‌گردند، چیزی به جز خدمت به خلق نیست و آن‌قدر که خاک بشویم که دیگران برای رسیدن به خواسته‌های مشروع‌شان پا روی ما بگذارند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش ضمن سپاس از مسئولین فرهنگی و برگزارکنندگان این برنامه، رویداد برگزار شده را متفاوت خواند و با بیان این مطلب که مردم، مراسم‌زده شده و از سخنرانی‌های خسته‌کننده و عدم برنامه‌های جذاب آزرده شده‌اند، گفت: جلسات مشتمل بر سخنرانی‌های متعدد، مردم را از این مراسم گریزان می‌کند و اگر قرار است در جبهه‌ حاج‌قاسم کار کنیم باید برای جلسات‌مان فکر فرهنگی کرده و جذابیت ایجاد کنیم، به‌نحوی که حتی برای جلسه‌ای که به نام شهدا برگزار می‌شود، اگر برفرض، بلیط‌ هم گذاشتند، مردم با رغبت، خریداری و شرکت کنند نه اینکه با این همه هزینه هم تمایلی نباشد.

لواسانی خاطرنشان کرد: جزیره مملو از هنرمندان و انسان‌های مخلص، عارف، مومن، دلسوز و پای‌کار انقلاب و نظام است که متاسفانه به درستی از آنها استفاده نشده و من نیز تا پیش از حضور در کیش به آن پی نبرده بودم.

وی در پایان تصریح کرد: دولتی سر کار آمده است که تمام همت خود را برای مردم به کار داشته و اطمینان داریم در این دوره گشایش‌های اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش، ائمه جمعه و جماعت، مدیران شرکت‌های تابعه و ارگان‌های مختلف، بسیجیان و سپاهیان و آحاد مردم، در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو