سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار کرد:

مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی

مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام و جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین امام جمعه بندرانزلی و با حضور مدیرعامل، مدیران و کارکنان سازمان در نمازخانه ساختمان اداری برگزار شد.

به گزارش فرینا، امام جمعه بندرانزلی در این مراسم با بیان اینکه تاریخ اسلام گویای این است که اولیاء خدا و حضرات معصومین(ع) در هر دوره‌ای که زندگی می‌کردند خلاء وجود انسان‌های خودساخته‌ی ولایتمدار و پا در رکاب اهل بیت(ع) در زمان حیاتشان وجود داشت، افزودند: در مدینه‌ای که توسط پیامبر اکرم(ص) به عنوان خواستگاه حکومت اسلامی و جامعه مدنی بنیانگذاری شده بود، کسی به دفاع از حق و اصل ولایت نیامد و حتی اسف‌بار تر از همه این بود که احتجاج‌های فاطمه زهرا(س) هم نتوانست کسی را بیدار کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه در آن زمان شیعه‌ای که حقیقتاً ولایتمدار و در رکاب ولی خدا و حجت الهی باشد نبود، خاطر نشان کردند: الان هم با توجه معارف دینی و روایات، ظهور حضرت ولی عصر(عج) به عنوان منجی و آخرین حجت الهی که برپاکننده حکومت صالحان که وعده‌ی الهی است چون یاران حضرت یعنی آن 313 نفر تامین نشده محقق نمی‌شود، درحالیکه شیعه و رزمنده و انقلابی زیاد است منتهی غالباً ظاهری هستند.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: روحیات،رفتارها و تفکرات حاج قاسم سلیمانی در آخرین لحظه حیات با روزهای اول انقلاب و دفاع مقدس یکی بود و تا آخرین لحظات در همان مسیر حرکت کرد و این شهید عزیز که انسانی در تراز انقلاب اسلامی بود بهترین الگویی است که می‌توانیم خودمان را با او بسنجیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه ولایت‌مداری و تثبیت آن اساس حرکت فاطمه زهرا(س) بود، اضافه کردند: اگر جهاد فاطمه زهرا(س) نبود از ولایت اهل بیت(ع) و اسلام چیزی به ما نمی‌رسید.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: رابطه بسیار نزدیک عمیق فکری و عملی و عاطفی با ولی، انفاق مال و جان و وقت و همه دارائی انسان در راه خدا، ارتباط با مردم، رعایت حلال و حرام و حدود الهی و شرعی، و جهاد و مبارزه با دشمن و توصیه دیگران به آن از ویژگی‌های انسان ولایت‌مدار است.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو