اُمیکرون جدی است / مردم ضوابط بهداشتی را رعایت کنند

سخنگوی شورای سلامت کیش با پیش‌بینی شیوع ویروس اُمیکرون در جزیره، بر لزوم رعایت ضوابط بهداشتی از سوی ساکنان این منطقه تاکید کرد.

به گزارش فرینا، محمدرضا رضانیا، اظهار داشت: از 21 ماه گذشته با آغاز پاندمی در کشور، تعداد بیش از 8500 بیمار در جزیره شناسایی شده است که 83درصد این تعداد  کیشوندان بودند.

رضانیا اقدامات پیشگرانه از گسترش شیوع بیماری کووید 19 را یکی از موفقیت های جزیره کیش در دوره پاندمی کرونا عنوان کرد و افزود: طبق میانگین و شاخص های جهانی و کشوری کیش در شرایط مطلوب تری قرار گرفته است.

وی با اشاره به بیمارانی که با علائم سرماخوردگی به کلینیک‌های تنفسی یا مرکز کووید مراجعه کرده بودند، گفت: این علائم می‌تواند هشداری بر شیوع سویه اُمیکرون در جزیره کیش باشد.

سخنگوی شورای سلامت کیش با ابراز خرسندی از رونق اقتصادی تدریجی در جزیره، افزود: با تلاشی مضاعف و ایجاد تعاملی سازنده میان تمام دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه به یک ایمنی نسبی رسیدیم.

رضانیا با تاکید بر عادی انگاری شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جزیره، تصریح کرد: با رعایت 80درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی کیشوندان مبنی بر "ضدعفونی سطوح و دست‌ها"، "استفاده از ماسک"،‌ "فاصله اجتماعی" و "تهویه مناسب"می توانیم میزان سرایت پذیری بیماری را کاهش دهیم.

وی با اشاره به سرعت سرایت سویه اُمیکرون، گفت: توصیه می کنیم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی مانع از شیوع بیشتر این ویروس شوند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش، شناسایی موارد مبتلا به اُمیکرون در کیش را زنگ خطری برای همه ساکنان جزیره دانست و اظهار داشت: از مهم‌ترین مکانیسم‌های محافظتی در شرایط کنونی، گسترش پوشش واکسیناسیون گروه هدف در سریع‌ترین زمان ممکن است و نیازمند مشارکت جدی مردم هستیم.

رضانیا با تاکید بر اهمیت دریافت دوز سوم واکسن، از کسانی که تاکنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند، خواست برای حفظ سلامت خود و اطرافیان و ارتقاء سطح ایمنی، هر چه زودتر به مرکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی افزود: مدافعان سلامت طی دو سال گذشته در خط مقدم مبارزه با کرونا، با تمام توان خود برای ارتقاء سلامت مردم تلاش می‌کنند واین امر در جامعه نخستین و مهم‌ترین رسالت مرکز توسعه سلامت محسوب می شود.

سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به سه لایه نظارتی در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی در جزیره، گفت: باید نظارت های حداکثری بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جزیره کیش مورد توجه قرار گیرد.

رضانیا به ساماندهی حمل و نقل و ازدحام متقاضیان کشتی‌های تفریحی در بندرگاه، افزود: تنها راه کار موثر برای مقابله با اُمیکرون رعایت دقیق ضوابط بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی است.

وی در رابطه با برگزاری کلاس‌‌های حضوری در مدارس کیش، گفت: امتحانات مدارس ابتدایی، غیرحضوری و در سطوح بالاتر نیز درس‌های غیراصلی به صورت آنلاین برگزار می شوند و همچنین امتحانات حضوری برای دانش‌آموزانی که موفق به دریافت واکسن نشده اند به صورت مجزا در نظر گرفته شده است.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به درخواست مجامع صنفی مانند جنگ‌ها و کشتی‌های تفریحی، تصریح کرد: ظرفیت‌های مصوب‌شده لغو نخواهند شد و تمام ضوابط  طی مصوبه‌ای، دوباره به آنها ابلاغ می شود.

رضانیا بر لزوم آمادگی مواجهه با بیماران احتمالی سویه اُمیکرون، بر ظرفیت‌سازی مجدد اشاره داشت و گفت: با توجه به ابلاغ معاونت عمرانی و زیر بنایی سازمان به کلیه‌ی شرکت‌ها و پروژه‌های عمرانی مبنی بر ایجاد محل نقاهتگاه در پروژه‌ها  به میزان 20درصد تعداد کل کارکنان‌شان تاکید کرد.

وی از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده علائم کرونا، به پزشک مراجعه کنند تا از شدت یافتن بیماری و چرخش بیشتر ویروس کرونا در جامعه، پیشگیری شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو