اجرای 80 طرح سرمایه گذاری جدید در سال 1400 در منطقه آزاد ماکو

مدیر جذب سرمایه گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با برنامه ریزی های به عمل آمده و ایجاد شرایط مطلوب سرمایه گذاری توسط سازمان منطقه آزاد ماکو در حال حاضر تعداد 80 طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو در حال اجرا است.

به گزارش فرینا، آرش یوسف زاده با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در این منطقه فراهم است افزود: در حال حاضر 57 طرح در حوزه صنعت، 16 طرح در حوزه کشاورزی و 7 طرح در حوزه گردشگری در حال انجام عملیات اجرایی است.

یوسف زاده، اشتغال ایجاد شده در فاز ساخت از محل اجرای طرح های مذکور را 1879 نفر اعلام کرد و ادامه داد:  بیش از 10 هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری داخلی و 13 میلیون دلار حجم سرمایه گذاری خارجی تا کنون محقق گردیده است.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل و بهره برداری از طرح های در حال اجرا به میزان 150 هزار میلیارد ریال و 1700 میلیون دلار بصورت ارزی حجم سرمایه گذاری محقق می شود،‌ اظهار داشت: پیش بینی می شود برای بیش از 4500 نفر اشتغال ایجاد شود.

مدیر جذب سرمایه گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: از پروژه های مهم میتوان به طرح های کشت و صنعت کرم آباد و حضور هلدینگ ها و شرکت های مطرح کشور منجمله شستا، یک و یک، صباح، بانک زمین، گلخانه 25 هکتاری و باغ پسته 200 هکتاری در حوزه کشاورزی و طرح های احداث مجتمع پتروشیمی پردیس آذربایجان در پلدشت با پیش بینی سرمایه گذاری 1.6 میلیارد دلار ارزی ، فاز سوم تولید فروسیلیکو منگنز، تولید ترانسفورماتور، تولید فوم و در حوزه گردشگری طرح های پیست اسکی و هتل سروش سام مهر، هتل های ماکو (5 ستاره ماوی)، پلدشت و بازرگان و شهرک لجستیک بازرگان اشاره نمود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو