مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس؛ فرهنگ و هنر لازمه توسعه اقتصادی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در مراسم رونمایی از پوستر سه جشنواره هنری ارس گفت: لازمه توسعه اقتصادی، توجه به فرهنگ و هنر است و اگر بخواهیم توسعه ای متوازن و جامعه ای ایده آل داشته باشیم، باید در کنار مباحث اقتصادی به موضوع فرهنگ و هنر همانند سایر بخشها، توجه ویژه کنیم.

به گزارش فرینا، محسن نریمان افزود: فعالان فرهنگی و هنری همواره به عنوان تاثیرگذارترین عوامل موثر بر جامعه مطرح بوده اند و نقش بی بدیلی را در ایجاد نشاط در جامعه دارند و هرچه شاخص های فرهنگی و هنری در جامعه گسترش پیدا کند، آن جامعه پویا و با نشاط شده و از سوی دیگر معضلات اجتماعی کاهش و رونق اقتصادی نیز در پی خواهد داشت.

 نریمان یادآور شد: بدنبال این هستیم با راه اندازی این جشنواره ها یک نشاط و انبساط خاطر در منطقه آزاد ارس ایجاد کنیم و امیدوارم با تعامل مناسب بین هنرمندان و سازمان یک رویکرد مناسب داشته باشیم و به نقطه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی ارس گفت: ارس دارای پتانسیل های بی نظیری است که قابل قیاس با سایر مناطق آزاد کشور نیست و در همین راستا معرفی این منطقه برای افرادی که شناختی از ارس نداشتند بسیار حائز اهمیت بود. دوره اولین این جشنواره، ارس را در ذهن مردم ایران تبدیل به یک فایل ماندگار از تجلی استعدادهای صنعت، محیط زیست، گردشگری، کشاورزی، تاریخی، هنری و ... کرد.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان اظهار امیدواری کرد و افزود: علیرغم مشکلاتی که وجود دارد و نیز ملاحظات ویروس کرونا امیدوارم بتوانیم این جشنواره ها را در ارس عملیاتی کنیم و علاوه بر بازگرداندن روح نشاط و شادی در بین مردم و ارسوندان، شاهد بازتاب خوب و گسترده برگزاری این جشنواره ها در بیشتر نقاط کشور و همسایگان شویم.

لازم به توضیح است روز گذشته مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی عکس، هفتمین جشنواره ملی نمایش های خیابانی و سومین دوره مسابقات استعداد برتر ارس با حضور محسن نریمان،  مدیرعامل و معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری این سازمان و مدیران زیرمجموعه معاونت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد ارس، یعقوب صدیق جمال دبیر هنری هفتمین جشنواره سراسری نمایش های خیابانی ارس، فرزاد تقی لر دبیر هنری سومین دوره استعدادهای برتر ارس، شورای شهر جلفا، نیروی انتظامی و هنگ مرزی شهرستان جلفا، اعضای هیات مدیره انجمن عکس و فیلم ارس و اعضای انجمن های هنری و برخی از هنرمندان ارس برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو