از سال 1392 تا 9 ماهه سال 1400 صورت گرفت:

رشد 440 درصدی واحدهای صنعتی و معدنی منطقه آزاد ماکو

مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو، از رشد 440 درصدی واحدهای تولیدی (صنعتی و معدنی) این منطقه در مقایسه با سال 1392 خبر داد.

به گزارش فرینا، میرعلی اصغر هاشمی در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: در سال 1392 تعداد 35 واحد تولیدی در منطقه فعالیت می کرد که این میزان اکنون به 154 واحد صنعتی و معدنی فعال افزایش یافته است.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر 143 واحد صنعتی و 49 واحد معدنی دارای پروانه معتبر هستند (که از این مقدار 154 واحد فعال هستند) در منطقه آزاد ماکو هستند ادامه داد: در سال 92 در این واحد های تولیدی 607 نفر مشغول به کار بوده اند که اکنون این میزان با بهره برداری از واحدهای تولیدی جدید میزان اشتغالزایی به 3752 نفر در واحد های صنعتی افزایش داشت.

وی حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این واحدها را تا سال 1400 ، 29 هزار و 167 میلیارد ریال داخلی و 159 میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد: : در حوزه معدن نیز از سال 94 تاکنون سرمایه گذاری های گسترده ای در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته که از جمله آن می توان به معادن سنگ مرمريت مشكي با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 600 میلیارد ریال، شرکت معدنی کوهبار با حجم سرمایه گذاری 500 میلیارد ریال، معدن تراورتن قوچ کندی پلدشت با سرمایه گذاری 260 میلیارد ریال اشاره كرد. در این حوزه در طول اين مدت براي بيش 2 هزار نفر اشتغال ايجاد گرديده است.

مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: سرمايه گذاري در حوزه پلي متال نيز با توجه به پروانه های بهره برداري صادره در حوزه مس و آهن نيز در حال افزایشِ قابل توجه بوده و خوشبختانه با استقبال شركت هاي بزرگ داخلی جهت فعالیت در منطقه مواجه هستیم.

هاشمی خاطر نشان ساخت: رویکرد اصلی سازمان در زمینه معادن، فرآوری مواد معدنی و پرهیز از خام فروشی و ایجاد و توسعه صنایع معدنی با جذب شرکت ها و هلدینگ های بزرگ تخصصی است. بطوریکه فعالیت هلدینگ میدکو (معدن مس قره آغاج) و ایمیدرو (اجرای دو پهنه اکتشافی و دستیابی به محدوده های امیدبخش) نویدبخش رونق بیش از پیش معادن منطقه است.
وی در پایان توسعه صنایع معدنی و بالاخص زنجیره ماده معدنی استراتژیک منیزیت را از اولویت های معدنی این سازمان عنوان کرد.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو