تجلیل از 44 مداح اهل بیت و پیرغلامان حسینی در منطقه آزاد اروند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از تجلیل 44 مداح اهل بیت و پیرغلامان حسینی در این منطقه، خبر داد.

به گزارش فرینا، قدرت اله طمیمیان با اشاره به اینکه در آستانه میلاد با برکت حضرت زهرا(س) و روز گرامی زن و مادر همایش تجلیل از پیرغلامان و مداحان اهل بیت در منطقه آزاد اروند برگزار شد؛ اظهار داشت: این رویداد با هدف تجلیل از این عزیزان و پیام رسانان حادثه عاشورا، محقق گردید.

طمیمیان تصریح کرد: امیدوار هستیم با برپایی این مراسم روحانی بتوانیم فضای منطقه را معنوی و در راستای ارزش های انقلاب اسلامی پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز 44 نفر از مداحان اهل بیت، پیرغلامان حسینی و شاعران هیأت های مذهبی تقدیر شد و امید می رود که این عزیزان همواره در صحت و سلامتی بتوانند مدیحه سرا و ثناگوی اهل بیت باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص برگزاری این آئین معنوی، توضیح داد: این مراسم هرسال قبل از ایام محرم و ورود به دهه اول این ماه عزیز برگزار می شود و یکی از مراسم هایی است که با برگزاری آن به پیشواز عاشورا می رویم؛ اما متأسفانه طی دو سال اخیر به دلیل همه گیری ویروس کرونا نتوانستیم این رویداد معنوی را برگزار کنیم تا درنهایت به یاری خدا امروز و بعداز دو سال تاخیر؛ سرانجام توانستیم دومین همایش تجلیل از پیرغلامان و مداحان را در منطقه آزاد اروند، انجام دهیم.

طمیمیان ضمن بیان اینکه تلاش داریم این مراسم را هر سال در زمان خودش به اجرا در بیاوریم؛ اظهار داشت: همایش مذکور با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و کانون مداحان شهرستان های آبادان و خرمشهر و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بعنوان متولی حمایت و پشتیبانی برگزار شد و بعد از این در زمان مخصوص به خودش طبق روال برقرار خواهد بود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو