در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن؛

مشاور امور بانوان دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور به چابهار سفر کرد

سیده الهام موسوی، مشاور امور بانوان دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور به منظور بازدید از اماکن گردشگری، طرح‌های توانمندسازی بانوان و شرکت در نشست و هم اندیشی با بانوان و مدیران حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری به منطقه آزاد چابهار سفر کرد.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در این خصوص گفت: مشاور امور بانوان دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور در سفر سه روزه‌ خود به منطقه آزاد چابهار از مرکز عالی هنر و کارگاه‌های توانمندسازی و کارآفرینی بانوان در سطح منطقه آزاد بازدید کرد.

طاهره شهرکی افزود: توانمندسازی بانوان در حوزه‌های کارآفرینی و ایجاد شغل همواره از دغدغه‌های سازمان منطقه آزاد چابهار بوده است و در این راستا فعالیت‌های حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی منطقه آزاد مورد بازدید و بررسی قرار خواهد گرفت.

شهرکی بیان داشت: یکی از واحدهای مورد بازدید امروز، واحد پرورش گاندود بود که مدیر آن یکی از بانوان فعال منطقه است، همچنین از مرکز عالی هنر و صنایع خلاق و مجتمع و موسسه آوای روشنایی، واحد تولیدی مونتاژ لوازم خانگی، شرکت فعال در حوزه سوزن‌دوزی (نماد هنرمندی بانوان بلوچ) که این شرکت توسط بانوان سرپرست خانوار اداره می‌شود مورد بازدید مشاور امور بانوان دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در نخستین سفر وی، از اقدامات منطقه آزاد چابهار در حوزه زندان‌ها و فنی‌حرفه‌ای نیز بازدید شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: در ادامه، شرکت در نشست و هم‌اندیشی با بانوان چابهار و مدیران حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار و بازدید از اماکن فرهنگی و تفریحی چابهار از دیگر برنامه‌های سفر مشاور امور بانوان دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور به چابهار است.

لازم به ذکر است که سازمان منطقه آزاد چابهار به عنوان جدی‌ترین بازیگر توسعه منطقه مکُران در جنوب سیستان و بلوچستان تا کنون موفقیت‌های چشمگیری داشته و پیشگامیِ آن در "تدوین سند مسئولیت اجتماعی" یک نهادسازی جدید برای پایبندی هرچه بیشتر به توسعه جامعه محلی و افزایش بهره‌وری منابع به شمار می‌رود. «کتاب مسئولیت اجتماعی منطقه ازاد چابهار در اذر ماه 97 در دو بخش و 25 فصل به چاپ رسید»

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو