تغییر وضع موجود به نفع مردم باید ملموس و محسوس‌تر باشد/ مردم باید از ظرفیت منطقه آزاد اروند منتفع شوند

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: مردم به دولت انقلابی دل خوش کرده‌اند نباید در دولت انقلابی مدیران به‌روش‌های اصطلاحاً لاک‌پشتی، به‌گونه‌ای که تغییرات محسوس نباشد عمل شود.

به گزارش فرینا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد در آیین اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی «مهاجر» یادبود شهدای قرآنی منا که در محل سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار داشت: در دوره‌ای که در شهرستان خرمشهر بودیم، آقایان میلیاردها تومان را صرف احداث ساختمان فعلی سازمان منطقه آزاد اروند کردند در حالی‌که اولویت با تکمیل بیمارستان تخصصی قلب خرمشهر به‌عنوان مرکز توریسم درمانی مستقر در منطقه بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد با اشاره به اینکه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند را انسان سلیم‌النفسی می‌دانم، افزود: اولویت مردم احداث این ساختمان نبود و انتظار می‌رفت که وضعیت آن به نفع مردم منطقه تعیین تکلیف شود. آقای اسکندری و همکاران ایشان بدانند خودروهای کذایی خارجی شایسته مدیران دولت انقلابی نیست، خودروهای خارجی را به خودروهای ایرانی تبدیل کنید، رئیس‌جمهور این کشور امروز از خودروهای ایرانی استفاده می‌کند، معنا ندارد که به بهانه‌های واهی خودروهای خارجی حفظ و استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: مناطق مختلفی در آبادان و خرمشهر نیازمند توجه جدی هستند، درآمدهای منطقه باید به‌نفع مردم مدیریت شود. مردم به دولت انقلابی دل خوش کرده‌اند نباید در دولت انقلابی مدیران به‌روش‌های اصطلاحاً لاک‌پشتی، به‌گونه‌ای که تغییرات محسوس نباشد عمل شود.

وی با اشاره به‌اینکه توسعه منطقه آزاد اروند در جهت کمک به شرایط دو شهرستان آبادان و خرمشهر در بازه پس از بازسازی بود، عنوان کرد: مردم باید آثار استقرار منطقه آزاد اروند را ببینند، آثار دروازه‌هایی که میلیاردها تومان در آن هزینه شد باید ملموس باشد همچنان که امروز این دروازه‌ها رها هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد همچنین بنادر هندیجان و گناوه را به‌عنوان نمونه مناطق پر رونق و بهره‌مند از ظرفیت کالای همراه مسافر اشاره کرد و افزود: منطقه آزاد اروند از مزایای بیشتری در حوزه کالای همراه مسافر برخوردار است و باید مردم آبادان و خرمشهر از این ظرفیت منتفع شوند.

وی گفت: در موضوع استفاده از ظرفیت بازار عراق، برخی موضوع فعال‌سازی بازارهای مرزی‌ را مطرح کردند، بنده مخالفت کردم. مردم جنوب عراق همچون مردم ما مسلمان و شیعه هستند باید بیایند در بازارها و کسب‌وکار اصناف ما رونق بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، اظهار داشت: در بازه آزادسازی ورود اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند فرصت‌های بسیاری فراهم آمد و صنوف مختلف از مرز بین‌المللی شلمچه تا مرکز شهرهای آبادان و خرمشهر درگیر فعالیت بودند به نحوی که بر معیشت مردم تأثیر محسوسی داشت. البته تبلیغات سوء همواره وجود داشته و باید تبعات را مدیریت کرد اما اینها نافی ضرورت استفاده از این فرصت به نفع معیشت مردم نیست.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :