مشاور رییس جمهور:

سهام بانکرینگ شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی به منطقه آزاد قشم واگذار می شود

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، از واگذاری سهام بانکرینگ شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که در زمینه سوخت رسانی به کشتی‌ها و شناورها فعال است، به منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، سعید محمد امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد که به منظور معارفه رسمی افشار فتح الهی به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، اظهار داشت: بحث بانکرینگ (Bunkering) - (اصطلاحی است که برای عملیات سوخت رسانی به کشتی ها و سایر شناورها در دریا بکار می رود) را در جلسه ای که به دستور رییس جمهور بعد از جلسه استانی از سوی معاون اجرایی رییس جمهور خاص جزیره قشم برگزار شد، مطرح کردیم و پیگیر هستیم که سهام بانکرینگ شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منطقه آزاد قشم واگذار شود.

وی ادامه داد: برای این هم یک فرمولی را پیش بینی کردیم که با توجه به بدهی ها که کشتیرانی به صندوق توسعه داشت در قالب یک تفاهم نامه سه جانبه با صندوق توسعه و کشتیرانی برای انتقال این سهام به منطقه آزاد قشم توافق کردیم که لازم است مدیرعامل منطقه آزاد قشم هر چه سریعتر پیگیری کنند تا سهام بانکرینگ کشتیرانی قیمت گذاری شود و نقل و انتقال آن اتفاق بیافتد.

مشاور رییس جمهور در ادامه با اشاره به موضوعاتی که از سوی مدیران حاضر در جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد قشم مطرح شد، گفت: بحث ماده 65 یک قانون است و چیزی نیست که بسته به سلایق افراد و دستگاه ها باشد یک قانون جزء احکام توسعه دائم کشور و لازم الاجراست و چند بار هم در خصوص این خدمت آقای رییس جمهور صحبتی که شد و حتی پیشنهاد آیین نامه اجرایی داده شد که رییس جمهور فرمودند که اینقدر این قانون شفاف است که نیاز به آیین نامه اجرایی ندارد و همه دستگاه ها باید تمکین کنند و اگر تمکین نکردند به عنوان متخلف با آنها برخورد شود.

سعید محمد خطاب به رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: شما قانونا باید حکمرانی متمرکز و واحد را در اینجا داشته باشید و اگر دستگاهی تخلف می کند از اجرای این قانون شما گزارش آن را تهیه و خدمت رییس جمهور ارسال کنید تا برخوردار قانونی صورت بپذیرد.

وی گفت: جلسه ای به دستور رییس جمهور و از سوی معاون اجرایی رییس جمهور به صورت ویژه پیرامون مسائل جزیره قشم برگزار شد که تمامی دستگاه های مرتبط حضور داشتند و بنده پیشنهاداتی  در آن جلسه خدمت رییس جمهور مطرح کردم که از آن جمله بحث آب، پل خلیج فارس و استفاده از 100 میلیون دلار به عنوان بخشی از منابع مورد نیاز برای احداث پل خلیج فارس به صورت تهاتر نفت و لحاظ کردن مابه التفاوت نرخ آب در بودجه سال 1401 برای وزارت نیرو که خرید آب تضمینی از واحدهای خصوصی و ویژه اقتصادی بود.

وی اعلام کرد: تمامی این موضوعات در حال پیگیری است، منتهی با توجه به اینکه نیاز به پیگیری مستمر از دولت و به خصوص ستاد تدابیر ویژه اقتصادی است هم در دستور کار دبیرخانه است و هم مدیرعامل منطقه آزاد قشم باید آنها را پیگیری کنند.

محمد در ادامه با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: ان شاء الله در روزهای آینده یک ماه عبادات و بندگی خداوند متعال را جشن بگیریم و این طاعات و عبادات سرمایه ای برای ادامه مسیر بندگی حق تعالی در طول سال شود.

وی گفت: همچنین فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر را نیز به عزیزان کارگر تبریک می گوییم، قشری که تمامی مردم و مسوولین حاصل دسترنج این قشر را استفاده و بهره برداری می کند در حالی که خود این قشر جزء اقشار ضعیف جامعه هستند و مشکلات بسیار زیادی دارند و امروز هم با بحران های اقتصادی که در سراسر کشور وجود دارد بیش از بیش شکنده هستند و مشکلات فراوانی دارند که باید مسوولین تلاش کنند که هرکش به نوبه خود گوشه ای از مشکلات آنان را حل و فصل کنند که ما هم خودمان را در این راه موظف می دانیم.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور با اشاره به روز خلیج فارس افزود: این روز بزرگ و ملی را هم که دیروز 10 اردیبهشت ماه بود، تبریک می گوییم و این روز بزرگ را که به نام خلیج فارس و با تمام دشمنی های که دشمنان در همین منطقه با جمهوری اسلامی ایران دارند، اما بزرگداشت و نکوداشت خلیج فارس برای ما امروز تبدیل به یک آرمان مقدس شده است و سعی می کنیم که با نکوداشت خلیج فارس آن عرق ایرانی را در مقابل همه تهاجمات دشمن به ویژه اسکتبار و غرب به سرگردگی آمریکا حفظ کنیم.

محمد یادآور شد: جلسه امروز به منظور ابلاغ حکم رسمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قشم تدارک دیده شده که آقای فتح الهی بیش از پنج ماهی بود که در این سمت مشغول فعالیت هستند و انصافا هم در این دوره همانطوری که شاهد و گواه آن صحبت های مدیران و مسوولین حاضر در جلسه و مردم شهرستان قشم در دیدارهای مردمی و چهره با چهره با آنان عنوان شد، همه رضایت مندی خوبی از نوع مدیریت جهادی و انقلابی آقای فتح الهی دارند.

وی اظهار داشت: متاسفانه یک مقدار صدور و ابلاغ حکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به رغم دستور صریح رییس جمهور در سفر استانی که داشتند و تاکید کردند مبنی بر صدور حکم ایشان به دراز کشید، اما به دلایلی صدور این حکم یه مقدار تاخیر در آن افتاد اما من شاهد بودم که تاخیر در صدور حکم باعث نشد که روند فعالیت ها در جزیره قشم کُند یا متوقف شود چون مسوولان در دولت مردم به دنبال حکم و جایگاه و مسوولیت نیستند و دنبال خدمت هستند و خدمت هم در هر حال قابل انجام است حتی اگر شرایط سخت باشد و فشارها زیاد باشد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور با بیان اینکه ثباتی مدیریتی یکی از اصول اولی مدیریت است، گفت: اما به رغم همه مشکلات مشاهده کردید که با همدلی در مسوولین جزیره و با مدیریت آقای فتح الهی بحث مسافرت های نوروزی با این حجم الحمدلله به خوبی انجام شد که جای تشکر و قدردانی از همه مسوولین به ویژه مدیرعامل منطقه آزاد قشم را داریم.

وی افزود: از امروز یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 با حکم رسمی مشغول فعالیت خواهند شد و اختیارات لازم را در امضای اسناد و مدارک و ایجاد تعهدات خواهند داشت و البته جا دارد که از هیات مدیره سابق هم تقدیر کنیم که در این دوره کمک کردند که موضوعات کاری متوقف نشود.

پیش از شرکت در این جلسه، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور امروز یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 همزمان با روز جهانی کار و کارگر با حضور در گلزار شهدای گمنام قشم به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.

وی که به منظور معارفه رسمی افشار فتح الهی به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به استان هرمزگان و سرزمین آب و آفتاب سفر کرده است، هنگام ورود به بندر مسافری شهید ذاکری جزیره قشم سرزمین عجایب هفتگانه مورد استقبال مدیران ارشد و مسوولین این شهرستان قرار گرفت.

در آیین ادای احترام به مقام شامخ شهدا، افشار فتح الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، محمدحسینی معاون توسعه مدیریت منطقه آزاد قشم، میرداد میردادی شهردار قشم، سرهنگ حجت امیری فرمانده سپاه قشم، هیات همراه و جمعی از مدیران شهرستان و سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند که حاضران پس از قرائت فاتحه، مزار شهدا را عطر افشانی و غبار روبی کردند.

شرکت در جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد قشم، بازدید از هتل آتامان قشم برای پذیرش بخشی از تماشاگران و گردشگران جام جهانی فوتبال قطر و بازدید از واحد صنعتی کشتی سازی مد کندالو و حضور در جمع کارگران این واحد صنعتی از دیگر برنامه های بازدید یک روزه سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور عنوان شده است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی 2.5 برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین است.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.  

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر داز توابع هرمزگان است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول 150 و عرض میانگین 11 کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو