حضور فعال منطقه آزاد ارس در هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و ارمنستان

سند همکاری میان ایران و ارمنستان با حضور رؤسای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، تجاری دو کشور در وزارت نیرو با حضور سازمان منطقه آزاد ارس مبادله شد.

به گزارش فرینا، احمد حسن نژاد مدیر قفقاز و اوراسیا در این خصوص گفت: منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از اعضا کارگروه مشترک این کمیسیون که هر شش ماه در دو کشور جلساتی بر گزار خواهد شد شرکت و با توجه به توافقنامه اقتصادی اوراسیا همایشهای مشترک تجاری نیز برگزار می شود تا زمینه های تهاتر کالا به کالا و تبادل لیست های مورد نیاز صورت و گزارش آن نیز منتشر گردد.

 ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرز دو کشور در این کمیسیون مورد تاکید قرار گرفته که رویدادهای مشترک برای سرمایه گزاری و تجارت در مناطق آزاد هردو را تشکیل می دهد و از ظرفیت های قابل توجه در ابعاد فرهنگی ، سلامت و در مان در مناطق آزاد ایران وهمچنین ظرفیت های گردشگری در ارمنستان نیز استفاده شود.

 با توجه به موقعیت ایران و ارمنستان در مقایسه با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا که مرز مشترک زمینی دارند بسیار حائز اهمیت می باشد که منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس اعلام آمادگی کرده تا برای ظرفیتهای همکاری ایران و اوراسیا با حضور کشورهای عضو اتحادیه (روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان و جمهوری اسلامی ایران) در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس سمینار بین المللی برگزار کنند.

 همچنین دو طرف تفاهم نمودند کمیته مشترک حمل و نقل جاده ای دو کشور با نمایندگان ارگانهای بیمه ای هرچه زودتر در تهران تشکیل شود و بخشهای مختلف مربوط به حذف یا کاهش عوامل متعدد جاده ای ، تسهیل و رونق حمل و نقل و سایر مسائل مورد بررسی قرار گیرد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :