سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی ساخت ایران برنده جایزه طراحی A Design 2021 شد

شرکت دانش بنیان مد فناوران پلاس اولین تولید کننده دستگاه های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی کشور مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام موفق به کسب مدال نقره طراحی مسابقات معتبر بین المللی A Design2021 شد.

به گزارش فرینا، یکی از مشکلاتی که از سالیان دور تاکنون بخش تولید ما را به شدت درگیر و سبب شده تا آنچنان که باید تولید کنندگان ما نتوانند نسبت به معرفی کالاهای خود در بازارهای جهانی اقدام نمایند عدم توجه کافی به طراحی محصولاتشان برای رقابت با نمونه های خارجی بوده است.

این در حالی است که با مطرح شدن ایده ایجاد شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر، هر ساله شاهد افزایش کمی این شرکت ها در کشور هستیم و امروزه موضوع طراحی محصولات در شرکت های تولیدی به یکی از چالش های اصلی تبدیل شده تا تولید کنندگان ایرانی بتوانند ضمن ارائه محصولی در شان مردم عزیز ایران، در عرصه های بین المللی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

بر همین اساس این شرکت از سال 1396 با بکارگیری تیم مجرب در بخش طراحی صنعتی خود برای تولید محصولی در کلاس جهانی، موفق به کسب مدال نقره طراحی مسابقات بین المللی A Design 2021 در بخش تجهیزات پزشکی برای 2 محصول سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی خود با نام های تجاری ZINO  و LUNA  شد. 

این جایزه یکی از معتبر ترین جایزه های طراحی صنعتی در دنیا محسوب می شود که سالانه در بخش های مختلف به بهترین محصولات تولیدی از لحاظ طراحی اعطا می گردد.

این شرکت پیش از این نیز موفق به کسب جایزه طراحی صنعتی IDA Design 2021 در کشور آمریکا شده است .

این در حالی است که برای نخستین بار است که یک شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی در کشور توانسته در مسابقات بین المللی با حضور کمپانی های مطرح  دنیا چنین عنوانی را کسب نماید.

لازم به ذکر است به همت جوانان ایرانی در سال 1399 و با بیش از 3 سال کار شبانه روزی نخستین دستگاه های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی ساخت ایران توسط مد فناوران پلاس تولید و به بازار عرضه شد.

شرکت مد فناوران پلاس با سرمایه گذاری مستقیم بر روی تولید محصولاتی با تکنولوژی بالا و با به کار گیری تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر کشور موفق شده تا ضمن ایجاد اشتغال برای متخصصان ایرانی، شاهد کاهش میزان ارز بری برای واردات این محصول در کشور باشد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو