با حضور مشاور رئیس جمهور؛ آغاز مرحله توسعه کارخانه کشنده‌های دیزلی و افتتاح طرح نساجی در شیراز

با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، کارخانه کشنده دیزلی کلنگ زنی شد و کارخانه نساجی پلی پروپیلن در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا، با حضور سعید محمد، کارخانه کشنده دیزلی با 800 میلیارد تومان اعتبار اولیه، توان تولید 5 هزار دستگاه کامیونت را در سال دارد و با افتتاح آن برای 800نفر به صورت مستقیم و 5هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی دارد. 
این کارخانه هم اکنون سالانه 3 هزار دستگاه کشنده دیزلی تولید می‌کند.
دومین طرح، بهره برداری از کارخانه نساجی پلی پروپیلن در منطقه ویژه اقتصادی شیراز بود که در این کارخانه سالانه 3 هزار و 500 تن کیسه‌های بافته و لمینت تولید می شود.
برای راه اندازی این طرح یک میليون و 250 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی و 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی جذب شده است.
در پی راه اندازی این کارخانه، 80 نفر مشغول به کار می‌شوند.

با توسعه و افتتاح دو طرح صنعتی در شیراز، برای 880 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

گفتنی است؛ سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز سه شنبه (20 اردیبهشت) به منظور حضور در نشست یک روز مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی به منطقه ویژه اقتصادی شیراز سفر کرد.

در این نشست یکروزه، مسائل و مشکلات مناطق ویژه اقتصادی بویژه راهکارهای تحقق شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغالزایی» در این مناطق بررسی می شود.

لازم به ذکر است؛ مناطق ویژه اقتصادی کشور سهم عمده ای از تولید ناخالص داخلی، صادرات و اشتغالزایی کشور را به خود اختصاص داده و امید می رود با بهبود نسبی شرایط اقتصادی این مناطق بتوانند نقش اساسی در جهش اقتصادی کشور داشته باشد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو