مشاور رییس جمهور:

مناطق ویژه اقتصادی ظرفیتی مناسب برای حضور سرمایه گذاران ایرانی و خارجی

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند. سرمایه گذاران باید از مشوق های معافیت‌ مالیاتی و گمرکی در مناطق ویژه اقتصادی بهره بیشتری ببرند.

به گزارش فرینا، سعید محمد، امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شیراز و افتتاح و گلنگ زنی طرح های سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی در جمع خبرنگاران افزود: هم اینک 32 منطقه ویژه اقتصادی در کشور فعال است و افزون بر 2 هزار و 500 واحد صنعتی در این مجموعه‌ها فعالیت دارند.
وی ادامه داد: مناطق ویژه اقتصادی مکان مناسبی برای حضور سرمایه گذاران ایرانی و خارجی است. به دنبال این هستیم تا مقدمات و تمهیدات لازم را اتخاذ کنیم تا سرمایه گذاران با سهولت بیشتری در این مناطق سرمایه گذاری کنند.
مشاور رییس جمهور بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی شیراز یکی از بهترین مناطق ویژه اقتصادی کشور است که توسط بخش خصوصی اداره می شود. حدود 250 واحد تولیدی ـ صنعتی در این مجموعه مستقر است که از این تعداد حدود 90 واحد فعال و مابقی نیز در حال توسعه فعالیت های خود برای ورود به چرخه تولید هستند.
سعید محمد گفت: با توجه به مشوق هایی که در حوزه معافیت مالیاتی، معافیت گمرکی و سایر خدماتی که به سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی شیراز ارائه می‌شود، انتظار می‌رود که سرمایه گذاران داخلی نگاه ویژه تری به این منطقه داشته باشند و طی سال‌های آتی شاهد توسعه بیشتر این منطقه باشیم.
وی افزود: ارائه مشوق هایی همچون معافیت‌های مالیاتی و گمرکی کمک می کند تا قیمت تمام شده تولید برای سرمایه گذاران بسیار کاهش یابد و شرایط قابل رقابت باشد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: واحدهای نوپا نیازمند این مشوق ها هستند و این مشوق‌ها نیز زمان دار است و وقتی یک واحد توانمند شد و به مرحله تولید رسید آن مشوق‌ها آرام آرام برداشته خواهد شد و می‌تواند به شکل جدی تر و حرفه ای تر فعالیت کند.
سعید محمد، در خصوص برگزاری نشست مدیران مناطق ویژه اقتصادی سراسر کشور در منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم گفت: در نشست امروز مسائل و مشکلات سایر مناطق ویژه اقتصادی، بویژه راهکارهای تحقق شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغالزایی» در این مناطق بررسی شد.

گفتنی است؛ در سفر یک روزه سعید محمد به منطقه ویژه اقتصادی شیراز، کلنگ احداث واحد تولیدی شایان دیزل تولید کننده کامیونت به زمین زده شد و شرکت سرمایه گذاری سپهر بسپار مهر تولید کننده کیسه بافته شده ساده و کیسه لمینت هم به بهره برداری رسید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو