مدیریت ارشد یک‌پارچه در مرز بین‌المللی شلمچه مستقر می‌شود/ضرورت استقرار گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: تلاش داریم تا با استقرار یک مدیر ارشد واحد برای این مرز مسافری و تجاری شاهد پایان موازی‌کاری‌ها در این مرز بین‌المللی و تسهیل‌گری بیش از پیش باشیم.

به گزارش فرینا، دومین نشست ساماندهی وضعیت مرز بین‌المللی شلمچه با محوریت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و با حضور امام جمعه خرمشهر، مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد اروند، ناظر گمرکات استان خوزستان و مدیر گمرک خرمشهر همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان و مدیر پایانه مرزی شلمچه ، فرماندار ویژه خرمشهر و برخی دیگر از مقامات محلی در محل دفتر امام جمعه خرمشهر برگزار شد.
در این نشست مصوبات جلسه گذشته مورد بررسی قرار گرفته و مجدداً بر هماهنگی‌‌های بین‌بخشی به‌منظور تغییر در وضعیت فعلی مرز بین‌المللی شلمچه تأکید شد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان همچنین برای تحقق مصوبات این جلسه ضرب‌العجل تعیین کرد.
محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز ضمن استقبال از مصوبات جلسه پشتیبانی کامل این سازمان را به‌منظور تحقق ضرب‌العجل تعیین شده از سوی نماینده‌ ولی‌فقیه در خوزستان اعلام کرد و افزود: تأکید ما در سازمان منطقه آزاد اروند نیز یک‌پارچه‌سازی حاکمیت در مرز بین‌المللی شلمچه و برقراری فرماندهی واحد در این پایانه مسافری و تجاری بین‌المللی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد نماینده‌ ولی‌فقیه در خوزستان نیز در حاشیه بازدید از پایانه مرزی و تجاری مرز بین‌المللی شلمچه، اظهارداشت: مدتی است که در مرز بین‌المللی شلمچه با معضلاتی و مشکلاتی مواجه هستیم که این موارد در جریان دو نشست اخیر بررسی و تمهیداتی اندیشیده شده که با اجرای این تمهیدات شاهد کاهش معطلی زوار ایرانی و عراقی در مرز بین‌المللی شلمچه خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی منطقه آزاد در خرمشهر و آبادان با استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی خروجی منطقه محقق می‌شود، افزود: دستگاه‌های گوناگونی هستند که امور در امور تجاری مرز بین‌المللی شلمچه موازی کاری می‌کنند، تلاش داریم تا با استقرار یک مدیر ارشد واحد برای این مرز مسافری و تجاری شاهد پایان موازی‌کاری‌ها در این مرز بین‌المللی و تسهیل‌گری بیش از پیش باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان همچنین با اشاره به اینکه بازدید روز جاری در جهت پیگیری میدانی مصوبات جلسه گذشته ساماندهی وضعیت مرز بین‌المللی شلمچه است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا دی‌ماه شاهد تحقق کامل مصوبات همچنین استقرار مدیریت واحد و ارشد در مرز بین‌المللی شلمچه خواهیم بود، این امر هم به تسهیل عبور و مرور زوار ایرانی و عراقی کمک خواهد کرد و هم در حوزه تجاری نیز تسهیلات ویژه‌ای صورت خواهد گرفت.
وی افزود: در جریان بازدید امروز نیز با مقامات مسئول پایانه مرزی شلمچه کشور عراق نیز گفت‌وگو و مقرر شد تا ظرف هفته‌های آتی جلسه‌ای میان مقامات مرزی شلمچه ایران و عراق با هدف تأمین بستر و زمینه تسهیل تردد زوار اربعین حسینی برگزار شود.
 مرز بین‌المللی شلمچه از مهم‌ترین مرزهای صادراتی به کشور عراق واقع در منطقه آزاد اروند، سالانه میزبان خیل عظیم زوار اربعین حسینی در موسم زیارت اربعین و البته میزبان تردد جمعیت قابل توجهی از اتباع عراقی ورودی به کشور است که بر اساس برآوردهای مقامات مسئول، با اجرای تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل تردد در این مرز، امسال مرز بین‌المللی شلمچه تردد میلیونی زوار اربعین حسینی را تجربه خواهد کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو