در دیدار فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی مطرح شد:

منطقه آزاد انزلی می تواند به هاب لجستیک منطقه تبدیل شود

سردار محمد حسین سپهر فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونای کشور به همراه حسین مصطفی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان و هیات همراه با علی اوسط اکبری مقدم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و از ظرفیت های این منطقه در حوزه بندری و گردشگری بازدید کردند.

به گزارش فرینا؛ علی اوسط اکبری مقدم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدار اظهار کرد: بر خلاف آنچه که در افکار عمومی نقل می شود مناطق آزاد نمی تواند مناطق قاچاق کالا باشد و منطقه آزاد انزلی نیز از این امر مستثنی نیست.

اکبری مقدم با اشاره به جهش 60 درصدی ترانزیت کالا در سال 1400 نسبت به سال 1399 افزود: در منطقه آزاد انزلی در سال گذشته بیش از 270 میلیون دلار صادرات از طریق ترانزیت انجام شده و معتقدم امسال نسبت به سال 1400 منطقه آزاد انزلی رشد بیشتری را تجربه می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد انزلی می تواند به هاب لجستیک و محل تبادل کالا در منطقه تبدیل شود خاطر نشان کرد: در حال حاضر 3 پست اسکله فعال در مجتمع بندری کاسپین توسط بخش خصوصی ساخته شده و یک پست نیز در دست احداث است و در ماه گذشته با پهلوگیری 11 کشتی تانکر از روسیه 55 هزار تن روغن خام مورد نیاز واحد های تولیدی کشور در مخازن این مجتمع بندری تخلیه و با تریلی های تانکر دار به سراسر کشور منتقل شد.

اکبری مقدم با اشاره به صادرات 10 گروه کالاهای مختلف شامل کالاهای ساختمانی پتروشیمی، صنایع دستی و از این قبیل محصولات از مجتمع بندری کاسپین یادآور شد: با توجه به نشست های مشترک تجار ایرانی و روسیه و ارتباطات خوبی که بین مناطق آزاد روسیه و منطقه آزاد انزلی وجود دارد در سال جاری شاهد اتفاقات خوبی در اقتصاد منطقه و کشور باشیم.

در ادامه فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونای کشور نیز با اظهار خرسندی از ایجاد زیر ساخت های لازم و ظرفیت های موجود در راستای توسعه مراودات تجاری در منطقه آزاد انزلی گفت: بازدید به عمل آمده بیانگر آن است که در این منطقه کار بسیاری صورت گرفته و دیدن این فعالیت ها روحیه بخش است .

سردار محمد حسین سپهر با اشاره به تنش های به وجود آمده در اقتصاد خزر با توجه به جنگ اوکراین و روسیه افزود: با توجه به انباشت 5 میلیون تن غلات در روسیه باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن بهره جست.

وی با بیان اینکه حوادث روسیه و اوکراین تا چند دهه آینده آثار خود را بر منطقه می گذارد خاطر نشان کرد: در این راستا هرچقدر سرمایه گذاری شود هزینه به حساب نیامده و توجیه اقتصادی دارد.

گفتنی است؛ سردار سپهر و هیات همراه از اسکله های مجتمع بندری کاسپین و مخازن و سیلوهای این مجتمع بندری و همچنین فاز تجارت و گردشگری منطقه بازدید کردند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو