رسالت ما حفظ و نگهداری فرهنگ، هنر و میراث تاریخی با ارزشمان است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: حفظ و نگهداری فرهنگ، هنر و میراث تاریخی که می‌تواند به توسعه پایدار کمک کند رسالت ما است.

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار برای توسعه فرهنگ و حفظ تاریخ منطقه تلاش‌ می کند، گفت: خدمات ارزشمندی همچون مرمت ابنیه تاریخی، حفاظت آثار باستانی، برگزاری دوره های آموزشی و وبینارهای میراث فرهنگی و نیز ایجاد خانه فرهنگ با هدف حفظ مواریث فرهنگی در منطقه رقم خورده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن گرامیداشت و تبریک «روز جهانی موزه و میراث فرهنگی» که بیست و هفتم اردیبهشت ماه پاس داشته می شود افزود: موزه ها و مواریث تاریخی و فرهنگی ابزار صلح در جهان هستند و رویای انسان ها در طول تاریخ است که حاصل پیام نیاکانمان است.
وی از اهم ماموریت های معاونت متبوعه خود را نگهداری و پاسداشت هر آنچه آثار و ابنیه تاریخی که بیانگر بخشی از تاریخ مردم می باشد است برشمرد و اضافه کرد: پروژه های دارای اهمیت متعددی در دستور کار قرار دارند که بهسازی و مرمت آثار تاریخی، مطالعه و بررسی باستان شناختی محوطه های باستانی سواحل مکران و تهیه و تدوین پرونده و ثبت جهانی مناظر طبیعی و تاریخی از دیگر برنامه های در دست اقدام در سال 1401 سازمان منطقه آزاد می باشد تا بتوانیم بخش مهمی از دین خود را به مردم منطقه و کشور عزیزمان ادا کنیم.
شهرکی همچنین به ارتباط های خوبی که مردم با مسئولین در حفظ تاریخ و پیشینه خود برقرارکرده اند اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به غنای فرهنگی و تاریخی مردم استان سیستان و بلوچستان باید تلاش مضاعف در نمایش پیشینه و معرفی و ترویج آن به شکل گسترده با راه اندازی موزه ها، حمایت، نگهداری و از همه مهمتر آموزش حافظان میراث فرهنگی صورت گیرد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو