بررسی فرصت های تجاری با حضور هیئت عراقی در ارس

با حضور هیئت عراقی در منطقه آزاد ارس، فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در این منطقه بررسی شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با هیات عراقی ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ارس گفت: ارس صنعتی ترین منطقه آزاد کشور می باشد که بواسطه موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد نسبت به سایر مناطق آزاد کشور از لحاظ صنعت و صادرات پیشرو می باشد.

محسن نریمان افزود: در حال حاضر بیش از 310 شرکت تولیدی، صنعتی و کشاورزی در منطقه آزاد ارس  فعال است. که در زمینه های مختلف از جمله پتروشیمی، نفت و بنزین، لوازم خانگی و پوشاک و.. در این منطقه تولید می شود.

نریمان در پایان گفت: آماده تعامل و همکاری با صادرکنندگان و تولید کنندگان عراقی و توسعه تبادلات اقتصادی بین دو کشور هستیم.

رئیس هیئت عراقی نیز در این جلسه گفت: هئیت 50 نفری متشکل از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی اقلیم عراق به منطقه آزاد ارس سفر کردیم تا با شناخت این منطقه، تبادل تجاریمان را بیشتر کنیم.

شیخ مصطفی عبدالرحمن از ارس بعنوان دروازه ورود به بازار اتحادیه اوراسیا نام برد و افزود: منطقه آزاد ارس پل ارتباطی ایران و کشورهای اتحادیه اوراسیا می باشد و این پل ارتباطی می تواند زمینه توسعه تجارت و اقتصاد را فراهم کند. از اینرو  درصدد هستیم ارتباطمان را با کشور‌های همسایه از طریق منطقه آزاد ارس گسترش بدهیم و همکاری‌هایی در زمینه ترانزیت کالا داشته باشیم.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :