با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری26 پروژه در منطقه آزاد قشم افتتاح شد؛

تحول در توان تولیدی قشم با افتتاح ابرپروژه های زیرساختی

بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی پاسارگاد قشم به ظرفیت 320 مگاوات و 25 پروژه عمرانی، شهری و بهسازی با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری در منطقه آزاد قشم به افتتاح رسید.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین افتتاح این 26 پروژه بیان کرد: بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی پاسارگاد به‌عنوان محوری‌ترین پروژه این افتتاح، با سرمایه‌گذاری ارزی 90 میلیون یورو و 600 میلیارد ریالی، برای 682  نیرو به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال به همراه داشته است.

فتح الهی، نیروگاه سیکل ترکیبی پاسارگاد را ثمره به همت و تلاش متخصصان و جوانان بومی کشور دانست و گفت: این نیروگاه، یکی از پروژه‌های زیرساختی منطقه آزاد قشم محسوب می‌شود که ضمن تأمین انرژی برق موردنیاز شهرک‌های صنعتی، قابلیت تأمین بخشی از برق سرزمین اصلی و استان هرمزگان را نیز داراست.

وی با بیان اینکه با افتتاح این نیروگاه در قشم می توان برق را به سرزمین اصلی صادر کرد، افزود: دسترسی به بازار گسترده سرزمین اصلی، کشورهای همسایه و کشورهای خاورمیانه و وجود 17 میدان نفتی و گازی در کنار دسترسی به آب‌های بین‌المللی، قشم را به محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه نفت گاز، پتروشیمی و انرژی تبدیل کرده است.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با اشاره به 25 پروژه عمرانی، شهری و بهسازی قابل‌افتتاح ادامه داد: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 207 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 477 نیرو به‌صورت مستقیم و 954 نیرو به‌صورت غیرمستقیم آماده افتتاح توسط ریاست محترم جمهوری است.

به گفته فتح الهی، این پروژه‌ها در حوزه توسعه فضای سبز و بهسازی محیط و معابر شهری، احداث بوستان و بلوارهای روستایی و ساماندهی معابر روستایی می‌باشند.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان یادآور شد: منطقه آزاد قشم به‌عنوان قطب نفت، انرژی، صنعت، تجارت و اقتصاد دریا محور در کشور شناخته‌شده که علاوه بر آن باید به ظرفیت گردشگری منحصربه‌فرد آن نیز اشاره کرد.

گفتنی است؛ 26 پروژه زیرساختی منطقه آزاد قشم، به‌صورت ویدئوکنفرانسی توسط ریاست محترم جمهوری، صبح روز پنجشنبه 29 اردیبهشت 1401 با حضور افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ائمه جمعه شیعه و اهل سنت، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، اعضای شورای تأمین و جمعی از مسوولان، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :