کلنگ جاده ساحل جنوبی قشم به زمین خورد

کلنگ پروژه تعریض جاده ساحل جنوبی از شهر قشم تا فرودگاه بین‌المللی جزیره، به طول 60 کیلومتر با اعتبار 15 هزار میلیارد ریال به زمین خورد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین کلنگ‌زنی این پروژه گفت: در این پروژه که توسط قرارگاه خاتم الانبیا احداث می‌شود، 2 لاین راه جدید شامل زیرسازی، روسازی، آسفالت به همراه علائم در نظر گرفته شده است.

افشار فتح‌الهی ادامه داد: براساس برآوردهای انجام شده این پروژه با اعتبار بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته فتح الهی، جاده ساحلی جنوبی از شهر قشم، سوزا و روستاهای تورگان، ریگو، برکه خلف، مسن و شیب دراز عبور می‌کند و 49 هزار قشموند به طور مستقیم از آن بهره خواهند جست.

به گفته وی، حجم ماشین آلات اجرای این پروژه که توسط قرارگاه خاتم الانبیا تجهیز شده در پروژه‌های ملی کم نظیر است.

فتح‌الهی تصریح کرد: نوید جهش توسعه‌ای را در قشم می‌دهیم و در مسیر توسعه قشم نیازمند تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز هستیم که یکی از مهمترین آن‌ها ایجاد راه و مسیر دسترسی و یک شبکه جامع حمل و نقل است. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، احداث پل خلیج فارس را یکی دیگر پروژه‌های زیرساختی دانست که مراحل تامین اعتبار آن در حال انجام است و تکمیل این پل و جاده‌های جزیره و ایجاد یک شبکه حمل و نقلی مناسب، مسیر را برای دستیابی منطقه آزاد قشم به ماموریت‌ها و چشم اندازهای بدو تاسیس منطقه و تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه سرعت می‌بخشد.

فتح الهی تصریح کرد: قشم در مسیر توسعه است و ممکن است عده‌ای از این موضوع ناراحت باشند ولی ما با تمام توان در مسیر خدمت رسانی به مردم حرکت می‌کنیم.

**از رویه جدید سازمان منطقه آزاد قشم خرسندیم

در بخشی دیگر از این مراسم، نماینده مردم بندرعباس، قشم، بوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث این پروژه برای همه قشموندان و گردشگران مهم است و امنیت و رفاه جاده‌ی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

احمد مرادی اظهار کرد: همواره سعی کردم میان مردم باشم و دغدغه های مردم پیگیری کنم و در دوره جدید مدیریتی سازمان منطقه آزاد قشم رضایت در جزیره به وجود آمده است.

مرادی ادامه داد: امیدواریم با ادامه رویه کنونی مردم حس کنند منطقه آزاد متعلق به آن‌ها و در خدمت آنهاست و ما هم به طور کامل در کنار مدیران سازمان هستیم و من از رویه موجود در جزیره قشم خرسند هستم.

وی خاطر نشان کرد: امروز تمام موج شکن‌های صیادی را بازدید کردیم و مشکلات احصا شد و در نخستین فرصت با همکاری سازمان در حوزه شیلات اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، بوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز مجلس، دولت و قوه قضاییه 3 رکن اساسی جمهوری اسلامی ایران در میدان خدمت صادقانه به مردم هستند و هم‌گرایی این قوا در جزیره برای حل مشکلات مردم به کار گرفته شده است.

مرادی اظهار امیدواری کرد: پروژه‌های عمرانی با نظارت دقیق در موعد مقرر و طبق‌زمان بندی اعلام شده به سرانجام برسد و احداث جاده ساحلی در قشم الگویی برای تکمیل سایر پروژه های استان باشد.

**اقدامات امیدبخش را اطلاع رسانی کنید

در ادامه این آیین، امام جمعه قشم گفت: باید جهاد تبیین را برای امیدبخشی به جامعه به کار ببریم و کارهای بزرگی که انجام می شود را اطلاع رسانی کنیم.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی ادامه داد: خیلی از کارهای مهم و زیربنایی که امروز به سرانجام می‌رسد در گذشته‌ای نه چندان دور اراده بر انجام نشدن آن‌ها بود و برای انجام آن باید به دولت دستمریزاد گفت.

حجت‌الاسلام حاجبی اظهار کرد: در دولت مردمی هدف خدمت کردن است و باید از خدمت گزاران حمایت کرد، در نقاط مرزی خدمت به مردم دوچندان اهمیت دارد تا نقشه دشمنان برای بزرگ جلوه دادن پیشرفت‌های برخی کشورهای ذره‌بینی برآب شود.

امام جمعه قشم با تقدیر از خدمات قرارگاه خاتم الانبیاء در ایجاد توسعه، افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء با آبروترین مجموعه‌ای است که در نظام در حال خدمت به مردم است و امید را در دل مردم ایجاد می‌کند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو