ارزیاب شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو؛

جدیت و اقدامات منطقه آزاد ارس در مسیر ثبت جهانی ژئوپارک ارس ستودنی است

ارزیاب شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو در نشست شورای راهبردی ژئوپارک ارس گفت: جدیت و اقدامات منطقه آزاد ارس در مسیر ثبت جهانی ژئوپارک ارس ستودنی است.کارهای خوبی در منطقه آزاد ارس انجام گرفته و در مسیر درستی هستند.

به گزارش فرینا، ارزیاب شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو در نشست شورای راهبردی ژئوپارک ارس ضمن قدردانی از اقدامات بی وقفه سازمان منطقه آزاد ارس طی سال های گذشته در زمینه مطالعه، شناسایی و حفظ این میراث‌زمین‌شناختی اظهار کرد: تشکیل این جلسه نشان از جدیت و علاقمندی منطقه آزاد ارس به ثبت جهانی ژئوپارک ارس دارد. همچنین حمایت قاطع و واقف بودن مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ارس به موضوع ژئوپارک ارس نقطه قوتی بود بر اینکه وی بر اهمیت این موضوع اشرافیت کافی را دارد. امیدوارم طی چند روز آینده که از ژئوسایت های ارس بازدید می کنیم نتایج و گزارشات خوبی حاصل شود و منجر به ثبت جهانی ژئوپارک ارس شود.
پروفسور Trantan Van با بیان این‌که در بررسی ژئوپارک ها فقط مباحث زمین‌شناسی مدنظر نیست، عنوان کرد: درک درست از زمین شناسی و نحوه شکل‌گیری یک ژئوپارک به تنهایی در تثبیت و ورود آن به شبکه جهانی ژئوپارک ها کافی نیست بلکه توانایی منطقه در توسعه معیشت محلی، شناخت رسوم و احیا جوامع محلی و استفاده از ظرفیت‌ جامعه محلی از عوامل مهم برای دستیابی به این امتیاز است.
وی یادآور شد: شورایعالی ژئوپارك هاي جهاني يونسكو مخالف هیچ نوع فعالیت اقتصادی و صنعتی نیست بلکه ازتمامی فعالیت ها و حتی فعالیت های معدنی در چارچوب حفظ طبیعت و چشم اندازهای زمین شناسی حمایت می کند.
ارزیاب شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو در پایان یادآور شد: مردمان ایران مردمانی مهمان نواز، صمیمی و بسیار سختکوش می باشند و بعنوان کسی که اولین بار به ایران آمده است و از کشور شما دیدن می کند این سفر برایم خیلی رضایت بخش بود و چیزی که دیدم با آنچه رسانه های نشان می دهند بسیار متفاوت است.
گفتنی است؛ در نشست مجید کیانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با پروفسور Trantan Van ارزیاب شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو و علیرضا امری کاظمی مشاور ژئوپارک ارس و ارزیاب بین المللی شبکه ژئوپارک های جهانی یونسکو و نائب رئیس کمیته علوم زمین و ژئوپارک‌های کمیسیون ملی یونسکو جمعی از اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس نیز حضور داشتند.
 

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :