رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:

ماکو به عنوان پایلوت کشوری در اشتغال زندانیان انتخاب شده است

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از اشتغال 1850 نفر زندانی واجد شرایط در این استان خبر داد و گفت: اشتغال 80 درصدی زندانیان استان به عنوان یکی از مهمترین بخش های سند تحول قضایی هدف گذاری شده است.

به گزارش فرینا، ناصر عتبانی در جلسه کارگروه اشتغال زندانیان استان در منطقه آزاد ماکو افزود:‌ به منظور رفع مشکلات حقوقی و قضایی منطقه آزاد ماکو، کمیته ویژه حفاظت از حقوق بیت المال و حقوق مردم تشکیل می شود که با رویکرد توسعه اشتغالزایی و کارآفرینی و توسعه اقتصادی منطقه مطابق با قانون ایفای نقش نماید.

عتبانی، زندانبانی در نظام جمهوری اسلامی را متفاوت از سیستم های قضایی دیگر کشورعنوان کرد و افزود:‌ اصلاح و تربیت زندانیان در کنار توجه به دانش افزایی،‌ مهارت آموزی و حمایت از خانواده های زندانیان در دستور کار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی است.

وی از انتخاب شهرستان ماکو به عنوان پایلوت کشوری در اشتغال زندانیان واجد شرایط خبر داد و تصریح کرد:‌ زير ساخت هاي مناسب براي اشتغال زندانیان همچنین پركردن اوقات فراغت آنان و رفع سوء اثر زندان براي اقشار آسيب ديده جامعه از جمله برنامه های دستگاه قضایی با همراهی دستگاه های دیگر اجرایی است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: مشكل اشتغال زندانيان پس از آزادي، يكي از مشكلات عمده خانواده زندانيان است كه در بسياري از موارد اين معضل، زمينه ارتكاب به جرم توسط زنداني آزاد شده را فراهم كرده و اين فرد دوباره به حبس باز مي گردد لذا مهارت آموزی و دانش افزایی زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنان از بازگشت و تکرار جرم آنان جلوگیری می کند.

رییس کل دادگستری استان در بدو ورود به ماکو ضمن بازدید و دیدار از دادگستری ماکو و دیدار چهره به چهره با برخی مراجعین دادگستری ضمن دادن دستورهای لازم برای رسیدگی، از انبارهای گمرک بازرگان نیز بازدید بعمل آورد.

 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :