ارس می تواند بعنوان الگوی ملی در مباحث گردشگری و زیست محیطی مطرح شود / حفاظت از محیط زیست ضرورت ملی و تکلیف شرعی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: ارس می تواند بعنوان الگوی ملی در مباحث گردشگری و زیست محیطی مطرح شود.

 به گزارش فرینا، مجید کیانی در این نشست با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست یک تکلیف شرعی و ملی است گفت: مناطق حفاظت شده پیرامون محدوده منطقه آزاد ارس به‌عنوان اندوخته‌های طبیعی از پتانسیل زیست محیطی بالایی برخوردارند و بسترهای مناسبی برای تنوع زیستی جانوری و گیاهی هستند که نیاز به حفاظت دارند.

 کیانی تصریح کرد: مناطق پنجگانه حفاظت شده پیرامون منطقه آزاد ارس پتانسیل های ارزشمندی است که اگر بصورت اصولی و برنامه ریزی شده از این ظرفیت ها بهره مند شویم منطقه آزاد ارس می تواند بعنوان الگوی ملی در مباحث گردشگری و محیط زیست مطرح شود.

 وی معرفی و شناساندن جاذبه ها و ظرفیت های مناطق حفاظت شده ارس را ضروری دانست و گفت: نیاز است با تعامل و همکاری مشترک با محیط زیست استان های آذربایجان شرقی و غربی و با لحاظ کردن الزامات قانونی محیط زیست، پتانسیل های محیط زیستی و سرمایه های طبیعی بالقوه ارس را برای عموم مردم کشور معرفی نموده و زمینه جذب گردشگر و توسعه خدمات گردشگری در منطقه را فراهم سازیم و ضمن توجه به رونق اقتصادی، ملاحظات زیست محیطی را نیز در تمامی طرح ها مدنظر قرار دهیم.

 مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: منطقه آزاد ارس به دلیل قرارگیری در محدوده 5 منطقه حفاظت شده پناهگاه حیات وحش کیامکی، پارک ملی کنتال و مناطق حفاظت شده مراکان، دیزمار و ارسباران از موقعیت ممتاز و ویژه ای در بین مناطق آزاد کشوربرخوردار است.

 شهنام اشتری این موضوع را یک فرصت بی نظیر برای ارس عنوان کرد و افزود: قرارگیری منطقه آزاد ارس در این موقعیت و وجود شبکه‌های ارتباطی ریلی و جاده ای در آن، یک فرصت استثنایی و بی‌نظیر برای توسعه خدمات گردشگری، اقتصادی و تجاری برای منطقه محسوب می‌شود.

 اشتری همچنین در بخش پایانی سخنان خود به دلیل اقدامات انجام گرفته توسط سازمان منطقه آزاد ارس در راستای مفاد تفاهم نامه فی مابین و احداث پاسگاه محیط بانی نوردوز قدردانی کرد.

لازم بذکر است؛ در پایان این مراسم معصومه هوشمند بعنوان سرپرست جدید مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد ارس معرفی و از خدمات منیژه موسوی مدیر پیشین این مدیریت تجلیل شد.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :