حذف اخذ مالیات مضاعف در مناطق آزاد / نبود مدیریت واحد و عدم هماهنگی ها ریشه مشکلات منطقه آزاد اروند

وزیر امور اقتصادی و دارایی از حل مشکل احتساب مالیات مضاعف در مناطق آزاد تا پایان تیرماه خبر داد و نبود مدیریت واحد و عدم هماهنگی ها را ریشه مشکلات منطقه آزاد اروند دانست.

به گزارش فرینا، سید احسان خاندوزی در جریان سفر یک روزه به اروند و در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی آبادان و خرمشهر، افزود: برای حل مشکل مالیاتی مناطق آزاد پیش نویس لایحه‌ای را آماده کردیم که در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده و در هیات وزیران پیگیری لازم انجام شده است که امیدواریم تا پایان تیرماه اجرایی شود.

خاندوزی، افزود: سازمان مالیاتی حق ندارد به اسم مالیات بر صفر از احدی بیشتر طلب کند و اگر موردی بود از طریق وزارت پیگیری می‌کنیم. در مورد دریافت مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد به قانون مصوب دی ماه سال گذشته برمی گردد و در قانون حکمی مغایر آن نیست و اگر هست به ما معرفی کنید تا بررسی کنیم و تنها حکم فعلی موجود همان قانون دی ماه است.

وی با اشاره به رها شدگی در عرصه مدیریتی اقتصاد کشور در سال‌های اخیر،ادامه داد: نبود مدیریت واحد و عدم هماهنگی‌ها در نقطه پایانی عملیات نمود پیدا می کند و آن چیزی که مشکل اصلی امروز ما است مسئله عدم هماهنگی دستگاه‌های کشور است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد اروند و مشکلات فعلی این منطقه، گفت: اگر دولت قبل در تعیین محدوده این منطقه ، ضوابط و شرایط این منطقه را با دقت و تدبیر بیشتری انجام می‌داد امروز با این مشکلات مواجه نبودیم و در ارائه راهکار برای حل معضلات بهتر عمل می کردیم.

خاندوزی با اشاره به اینکه در تمام دنیا این گمرک است که مدیریت واحد مرزی را برعهده دارد ولی اگر در نظام تصمیم گیری یک نهاد دیگر این توانمندی را داشته باشد اشکالی ندارد؛ تصریح کرد: اگر نهادی بتواند مدیریت کند حتماً نفع مردم ارجحیت دارد وما از مدیریت واحد استقبال می کنیم؛ نارضایتی مردم به حق است و به عنوان نماینده دولت آن را منتقل می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنانش، خاطر نشان کرد: در حوزه آسیب شناسی تجارت کشور مسیری غیر از مدیریت یکپارچه مرزی برای ما متصور نیست.

وزیر اقتصاد همچنین گفت: در حوزه شرکت‌های ذیل وزارت اقتصاد، بانک دولتی، مالیات و گمرک کاملاً پیشگام تفویض اختیار هستم و خواستار این هستیم احدی از استان‌ها به تهران مراجعه نکنند و بیش از 90 درصد تصمیم گیری ها را در خود استان‌ها انجام می‌دهیم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو