آیت الله مکارم شیرازی:

به رویکرد جدید شکل گرفته در مناطق آزاد امیدوار هستم

سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی امروز یکشنبه (12 تیرماه) در سفر یک روزه خود به استان قم به صورت جداگانه با مراجع عظام تقلید شیعه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، حضرت آیت الله محسن اراکی و حضرت آیت‌الله سیداحمد خاتمی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فرینا، سعید محمد در ابتدای این نشست ها گزارشی از اقدامات اقتصادی و فرهنگی در مناطق آزاد کشور ارائه داد.
حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در این دیدار بر اهمیت مسائل فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که فرهنگ و اقتصاد می توانند در کنار هم قرار گیرند. این مهم تفکر و سلیقه می خواهد. نباید به اسم اقتصاد، فرهنگ را به حاشیه برد و به اسم فرهنگ، اقتصاد را تضعیف کرد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزود: جمهوری اسلامی ایران فرهنگ و اقتصاد را در کنار هم می آورد. باید با رأفت و مهربانی به اقدامات فرهنگی پرداخت و مردم را با خود همراه کرد.
وی در ادامه ضمن ابزار خوشنودی از رویکرد جدیدی که در مناطق آزاد کشور حاکم شده است، توفیق روزافزون مناطق را از خداوند منان خواستار شد. 

** نباید به اسم اقتصاد، فرهنگ در مناطق آزاد مغفول بماند

حضرت آیت‌الله سیداحمد خاتمی نیز با بیان اینکه نباید به اسم اقتصاد، فرهنگ در مناطق آزاد مغفول بماند گفت: متاسفانه در گذشته مباحث فرهنگی در مناطق آزاد فراموش شده بود. مردم مناطق آزاد انسان های متمدن و فرهنگی هستند که باید به دغدغه های دینی شان توجه کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری از برنامه ها و رویکرد جدید در مناطق آزاد ابراز امیدواری کرد و در جهت بهبود فرهنگ در این مناطق توصیه هایی ارائه نمود.

**نباید اجازه داد بی ثباتی سیاستگذاری مانع سرمایه گذاری در مناطق آزاد شود 

حضرت آیت الله محسن اراکی نیز در این دیدار با اشاره به عدم اجرای قوانین مناطق آزاد توسط دستگاه های اجرایی و عدم همکاری با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، بی ثباتی سیاست ها در مناطق آزاد را یکی از مهمترین موانع جهت پیشرفت اقتصادی در کشور دانست.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: باید مشوق های سرمایه گذاری در مناطق آزاد به گونه ای باشد که سرمایه گذار جذب شود. نباید اجازه داد بی ثباتی سیاستگذاری مانع سرمایه گذاری در مناطق آزاد شود.
حضرت آیت الله اراکی ادامه داد: باید شرایطی را فراهم کنید تا سرمایه گذاران جهان اسلام ترغیب به سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران شوند.
وی، تصمیم های خلق‌الساعه در زمینه های اقتصادی را مانع اصلی بی اعتمادی سرمایه گذاران دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران پایگاه کشورهای متدین اسلامی است و ضروریست بستر مناسب برای حضور سرمایه گذاران فراهم شود.

گفتنی است؛ هر یک از علمای عظام شیعه در این دیدارها ضمن تایید طرح تحولی مناطق آزاد، برای پیشبرد فعالیت هایشان از درگاه خداوند آرزوی توفیق و پیروزی را مسئلت داشتند.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :