نشست هماهنگی ستاد اربعین با مواکب عراقی برگزار شد

نمایندگان مواکب ایرانی و عراقی مستقر در مرز شلمچه در نشست هماهنگی با مسئولان ستاد اربعین منطقه آزاد اروند، در خصوص نیازها و چالش‌‌های موجود در ایام اربعین حسینی، بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش فرینا، در نشستی که پیش از ظهر امروز دوشنبه سوم مردادماه در پایانه مرزی شلمچه برگزار شد، نمایندگان مواکب ایرانی و عراقی مستقر در مرز شلمچه، با مسئولان ستاد اربعین منطقه آزاد اروند دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این نشست معاون کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره، از تردد زائران ایران به سمت عتبات در سال گذشته به رقم ناهماهنگی‌ها و شیوع کرونا خبر داد و گفت: با وجود اینکه سال گذشته آمادگی در این خصوص موجود نداشت، بالغ بر 400 هزار نفر به زیارت عتبات در کشور عراق مشرف شدند.

همچنین نمایندگان مواکب عراقی مستقر در مرز شلمچه، با تأکید بر اینکه عطش زائران اربعین پس از دو سال ممنوعیت این سفر، در سال جاری دو چندان است و پیش‌بینی حضور میلیونی در این حرکت حسینی می‌رود، از مسئولان ستاد اربعین منطقه آزاد اروند خواستند تا نسبت به کاستی‌های موجود در شلمچه عراق و پذیرایی از زائران ایرانی هماهنگی و همکاری لازم را به عمل آورند.
چالش‌هایی همچون کمبود آب لازم، تأمین آب آشامیدنی، ایجاد سردخانه برای نگهداری مواد فاسد شدنی و یخ، تأمین یخ مورد نیاز، مواد غذایی از داخل خاک ایران، در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند این منطقه، با تأکید بر این موضوع که همه امکانات جمهوری اسلامی ایران در خدمت اربعین حسینی خواهد بود، اظهار کرد: در منطقه آزاد اروند و در پایانه مرزی شلمچه، همچون سال‌‌های گذشته تمام تلاش و جهود خود را در راستای تسهیل تردد و خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع)، به کار خواهیم بست.

علی خانی ادامه داد: تفاوتی که در اربعین سال جاری نسبت سال‌های گذشته وجود دارد، در هماهنگی موجود و تبادل نظرات مستمر توسط دو طرف است و با ارتباطاتی که در مرز شلمچه وجود دارد و با توجه به اقداماتی که در طرف ایرانی و منطقه آزاد اروند پدیدار آمد، موجب شده تا طرف عراقی با حضور مستمر خود نسبت به بیان کمبودها، ما را در رصد مشکلات، یاری رساند.

عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: در منطقه آزاد اروند، در حوزه‌های پشتیبانی، زیرساخت‌ها و فرهنگی اقداماتی را در دست اجرا داریم که با بررسی‌هایی که در سمت شلمچه عراق صورت گرفت، بنا شد تا نقاطی که نیاز به اصلاح زیرساخت دارد، در حد وسع و امکانات موجود در منطقه و با کمک مجموعه استان، زیرسازی و محوطه‌سازی لازم صورت پذیرد تا شرایط در خور شأنی برای زائران ایجاد شود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو