تاکید وزیر اقتصاد در حاشیه یکصد و یازدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی:

سیاست دولت در حمایت از بورس تغییری نكرده است

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه سیاست حمایتی دولت از بازار سرمایه هیچ تغییر نکرده است، گفت: وضعیت بازار سرمایه به‌گونه‌ای است که باید با همه متغیری‌های داخلی و خارجی موثر بر کل اقتصاد ایران تحلیل شود و موضع ستاد اقتصادی دولت همچنان بر تقویت بنیادی و اصولی آن قرار دارد.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، سید احسان خاندوزی در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران درباره کالابرگ الکترونیکی یادآور شد: از ابتدا مقرر بود بعد از اتمام دوره آزمایشی این طرح، نتیجه به ستاد اقتصادی دولت اعلام و سپس اجرایی شود و توسعه پیدا کند که  این طرح در حال طی‌ روندِ اعلام شده است، اما هنوز به ستاد اقتصادی دولت نرسیده است و زمانی که از سوی دولت تصمیم دیگری گرفته شود، اعلام خواهیم کرد.
خاندوزی در پاسخ به سوال دیگری درباره شائبه تغییر سیاست‌های دولت در بازار سرمایه، تاکید کرد: انتشار این گونه خبرها، عدم اطمینانی را ایجاد کرده  اما اعلام می کنم که تا امروز بر اساس جلساتی که در ستاد اقتصادی دولت برگزار شده، همان چارچوب تعیین شده در بهمن 1400 در دستور کار دولت است.
وی گفت: توقع دولت از وزارتخانه‌های تولیدی، اقتصاد و بانک مرکزی این است که هیچ‌گونه تخطی در این زمینه صورت نگیرد و اقدامات هماهنگ نهادهای اقتصادی دولت باید به‌گونه‌ای باشد که تردید را از میان بردارد.
وزیر اقتصاد گفت: وضعیت بازار سرمایه به‌گونه‌ای است که باید با همه متغیری‌های داخلی و خارجی موثر بر کل اقتصاد ایران تحلیل شود و موضع ستاد اقتصادی دولت همچنان  بر تقویت بنیادی و اصولی آن قرار دارد.
خاندوزی با تاکید بر اینکه دولت تسلیم التهابات بازار نمی‌شود، یادآور شد: ابلاغ بسته 10گانه بورس موثر بود و روندها ماه‌های بعد نشان داد شرایط مطلوب حاکم شده است، اما اتفاقاتی در عرصه بین‌المللی و سیاست‌های داخلی رخ داد که مجموع آن تا حدی نااطمینانی در بازار سرمایه را ایجاد کرد.
وی در پایان تصریح کرد: مصوبات دولت در مورد بورس با جدیت دنبال می‌شود و مجوزی برای خروج از آن وجود ندارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو