آیت ا...رمضانی گیلانی در مراسم عزاداری حسینی؛

عدالت ورزی و فسادستیزی مهمترین درس های نهضت عاشورا را تشکیل می دهد

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم گرامیداشت دهه محرم و نهضت امام حسین(ع) در جمع مدیرعامل و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد، به تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف قیام عاشورا پرداخت.

به گزارش فرینا، آیت ا... رضا رمضانی گیلانی با بیان اینکه مقدمه حضور در دانشگاه امام حسین(ع) مستلزم آماده سازی بسترهای ذهنی و شخصیتی است؛ عدالت ورزی و فسادستیزی را مهمترین درس های نهضت عاشورا بیان کرد و اظهار داشت: اجرای عدالت فردی و به ویژه عدالت اجتماعی هدف و آرمان اصلی همه انبیاء الهی بوده چراکه تحقق عدالت منوط به مسئولیت پذیری جمعی است، به این معنی که اگر فردی در امری کوتاهی نماید علاوه بر او، همه افراد مواخذه می شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ابعاد مختلف عدالت ورزی و ظلم ستیزی قیام عاشورا را بیان کرده و با اشاره به تحولات صورت گرفته در عرصه های مختلف کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح نمود: نظام اسلامی فسادستیزی را از انقلاب آغاز کرد و در این میان انقلاب اسلامی ما را عزیز و فهم جامع و کاملی به ما از دین هدیه داد و در عرصه بین المللی نیز دین را در ساحت اجتماعی و سیاسی کشورها حاضر نمود.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تصریح براینکه قیام عاشورا معجزه ای است برای هدایت بشریت، ابعاد مختلف نهضت حسینی را تبیین نمود و با اشاره به هفت راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، اضافه کرد: سبک زندگی اسلامی لازمه تحقق عدالت و ظلم ستیزی است که به عنوان نرم افزار تمدن اسلامی محسوب می شود و براین اساس همه مسئولین و مردم باید دغدغه اجرای دو شاخص عدالت ورزی و فسادستیزی داشته باشند چراکه همه پیامبران برای اجرای آن هزینه پرداخت کردند که اوج آن حضرت امام حسین(ع) و یاران ایشان بود.

آیت ا... رمضانی گیلانی با اظهار امیدواری نسبت به دست یابی به نظام تحولی در منطقه آزاد انزلی با حضور مدیریت جدید، تفسیری از آیات 25 تا 28 سوره مبارکه طه ارائه نمود و افزود: اساساً مدیریت فرصت خدمت است و مدیر در تراز جمهوری اسلامی ابتدا باید بر نفس خود امیر و مدیر باشد و در این میان وجود شرح صدر، حسن اعتماد در محیط کاری، همدلی و هم افزایی، مجموعه هایی چون منطقه آزاد انزلی را به ارتقاء هدایت نموده و مقدمه تحول خواهی در همه عرصه های خدمت است.

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو