مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

نگاه عملیاتی به افزایش ارتباطات و تجارت ارس با کشورهای همسایه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در گفت‌وگوی تصویری با سفیر ایران در ارمنستان نگاه عملیاتی این سازمان به افزایش ارتباطات و تجارت با کشورهای همسایه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش فرینا، مجید کیانی در گفت‌وگو با سفیر ایران در ارمنستان به نقش موثر ارس در افزایش تجارت فی‌مابین ایران و ارمنستان اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی مجدد و تدوین تقویم کاری برای افزایش میزان صادرات و جذب سرمایه‌ی خارجی با اعمال پیوست رسانه‌ای تبلیغاتی آغاز شده تا معرفی ظرفیت‌های ارس در ارمنستان تقویت شود.
کیانی با تاکید بر اینکه نگاه ما به توسعه‌ی روابط با همسایگان عملیاتی است، تصریح کرد: تمامی برنامه‌هایی که در این راستا در نظر گرفته می‌شود باید قابلیت اجرا داشته باشد و در زمان‌بندی مشخص محقق شود.
وی از سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در مرز نوردوز خبر داد و یادآور شد: در راستای سیاست توسعه‌ی متوازن احداث محوطه‌ی پایانه و بازارچه جدید مرزی در دستور کار قرار گرفته است.‌
مدیرعامل منطقه آزاد ارس متذکر شد: در بحث معافیت‌ های گمرکی اتحادیه‌ی اوراسیا باید اقلام دارای معافیت تکمیل‌تر شود تا تجار و بازرگانان ایرانی بتوانند از این ظرفیت بیشتر بهره‌مند شوند.
کیانی با بیان اینکه تقویت برندینگ ارس در ایران و کشورهای همجوار در دستور کار ماست، جاذبه‌های گردشگری ارس را ظرفیتی بزرگ برای جذب مسافر خارجی خواند و گفت: سفارت ایران در ارمنستان می‌تواند نقش فعالی در حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران خارجی در ارس ایفا کند.
سفیر ایران در ارمنستان نیز با تمجید از نگاه عملیاتی و برنامه‌محور مدیرعامل منطقه آزاد ارس، تصریح کرد: طرفین باید از اولویت‌های یکدیگر شناخت پیدا و بر اساس نیازها برنامه تدوین کنند. سفارت ایران در ارمنستان با اطلاع از راهبردهای منطقه آزاد ارس سهم خود را در تسهیل تجارت ایفا خواهد کرد.
عباس ظهوری با بیان اینکه باید جذابیت‌های ارس برای ارامنه به‌نمایش گذاشته شود، اعلام کرد: در حال حاضر بیش از نیم میلیارد دلار با ارمنستان تبادل تجاری داریم و برای افزایش این میزان به یک میلیارد دلار برنامه‌ریزی کرده‌ایم. بنابراین نگاه ما به منطقه آزاد ارس ویژه و متفاوت است و معتقدیم در تحقق این برنامه می‌تواند موثر واقع شود.
سفیر ایران در ارمنستان ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاران خارجی در ارس، توسعه منطقه آزاد ارس تا نقطه‌ی صفر مرزی، ارائه محصولات درجه یک با بسته‌بندی و ویترین عامه‌پسند در بازارچه مرزی و حضور تورهای متنوع ارمنستان در ارس را جزو مواردی خواند که می‌تواند به توسعه‌ی روابط کمک کند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :