سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس:

لزوم تقویت زنجیره ارزش اقدامات فرهنگی اجتماعی ارس با مشارکت انجمن ها

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: مشارکت و همراهی انجمن ها و تشکل ها، لازمه تکمیل و تقویت زنجیره ارزش اقدامات فرهنگی و اجتماعی ارس است.

به گزارش فرینا، محسن محمدزاده در نشست با مدیران انجمن ها و تشکل های مردم نهاد این منطقه ضمن تبریک روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی اظهار داشت: علیرغم وجود برخی نواقصات، طی سالیان گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری انجام گرفته و زیرساخت های خوبی ایجاد شده است و جهت تکمیل این اقدامات باید بفکر تکمیل و تقویت زنجیره ارزش باشیم و لازمه آن اتحاد، همفکری و همراهی تمامی تشکل ها و انجمن ها در فرآنید تصمیم گیری است.

 محمدزاده با تاکید بر اینکه تشکل‌های مردمی در صورت تقویت، ساماندهی و به‌کارگیری هدفمند، می‌توانند نقش فوق‌العاده مهمی در پیشبرد اهداف داشته باشند، افزود: در حوزه فرهنگی اعتقاد دارم باید به سمت اقتصاد فرهنگی پیش برویم. بنابراین حمایت از توسعه کمی و کیفی تشکل های مردمی  و ایجاد فرصت های بهتر برای فعالیت های آنان در فرآیند توسعه مبتنی بر اقتصاد، از اهداف و برنامه های پیش روی این معاونت است. از این رو بدنبال این هستیم با تسهیل گری در زنجیره ارزش و تعریف برنامه های مشترک، چرخه اقتصادی فعالیت های تشکل ها و انجمن های مردم نهاد را تکمیل کنیم و در کمک به رونق اقتصاد فرهنگی منطقه آزاد ارس حرکت جدی داشته باشیم.

 وی در خصوص تامین دفاتر فعالیت انجمن ها و تشکل های ارس گفت: فرهنگسرای ارس با سرعت خوبی در حال تکمیل است و در صورت بهره برداری از آن، مشکل تامین دفاتر انجمن ها حل خواهد شد ولی تا تکمیل فرهنگسرا برای رفع این مشکل اقداماتی انجام خواهیم داد.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس همچنین در پایان خواستار مشارکت انجمن ها و تشکل ها در طراحی رویدادهای ارس شد و افزود: در راستای برندینگ ارس، باید با همکاری و همفکری، رویدادهایی ملی برای  6 ماهه دوم منطقه آزاد ارس طراحی و اجرا نماییم.

 گفتنی است؛ در این نشست مدیران انجمن های مختلف منطقه آزاد ارس از جمله انجمن خوشنویسان، عکس و فیلم، هنرمندان، هتلداران، محیط زیست، صنایع دستی، هنرهای تجسمی و تشکل های ورزشی و... حضور داشتند و به بیان مشکلات و نکته نظرات خود پرداختند.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :