تسریع در روند تخلیه همزمان 8 فروند کشتی‌ حامل کالای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) گفت: روند تخلیه کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور از جمله ذرت، دانه روغنی، شکر، کنجاله‌ی سویا و جو با شتاب در مجتمع بندری امام خمینی(ره) در حال انجام است.

به گزارش فرینا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقائی اظهار داشت: در جریان تخلیه همزمان 8 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به میزان جمعا 485 هزار و 878 تن در پای اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره)، کالاهای اساسی مورد نیاز کشور با سرعت مطلوب تخلیه می‌شود.

 آقائی افزود: در جریان تخلیه‌ی این کشتی‌ها که حامل 485 هزار و 878 تن کالای اساسی از جمله ذرت، دانه روغنی، شکر، کنجاله سویا و جو هستند، از  هشت دستگاه جرثقیل و هفت دستگاه برج مکنده قدرتمند و پیشرفته به منظور تسریع در تخلیه این نوع کالاها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین کالای حمل شده در این کشتی‌ها ذرت بود، اظهار کرد: دو فروند کشتی حاوی 133 هزار و 635 تن ذرت در اسکله‌های این بندر پهلوگرفته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) افزود: دو فروند کشتی دیگر حامل شکر به میزان 108 هزار و 340 تن و دو فروند کشتی دیگر حامل دانه روغنی به میزان 129 هزار و 798 تن در اسکله‌های این بندر پهلو گرفته است.

آقائی اظهار کرد: علاوه بر آن کشتی‎ها، دو فروند کشتی دیگر در اسکله‌های این مجتمع بندری پهلو گرفتندکه یک فروند کشتی حامل 63 هزار و 335 تن کنجاله سویا و یک فروند هم حامل 50 هزار و 770 تن کنجاله سویا و جو است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :