مدیر نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

زنجیره ارزش افزوده محصولات نفت و پتروشیمی قشم ایجاد می شود

مدیر نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم از آماده شدن بسته های سرمایه گذاری ویژه با هدف تکمیل و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره محصولات پایین دستی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، مهدی نصیری، در پنل تخصصی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه مناطق آزاد با رویکرد حوزه انرژی، اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام و اقدامات عمرانی صورت گرفته، در حال حاضر زیرساخت های مورد نیاز برای سرمایه گذاری در حوزه نفت و انرژی جزیره قشم فراهم می باشد.
نصیری ادامه داد: بهبود بخشیدن به وضعیت زنجیره ارزش افزوده تولیدات حوزه نفت، گاز و پتروشیمی یکی از مهمترین اولویت هایی است که در طرح جامع انرژی جزیره قشم به آن توجه شده است.
وی تاکید کرد: طرح جامع حوزه انرژی جزیره قشم با رعایت تمامی الزامات محیط زیستی و با هدف توسعه اقتصادی تهیه و تدوین می شود.
به گفته مدیر نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم، در حال حاضر بیش از 50 درصد گردش مالی اقتصاد جزیره قشم توسط فعالیت های صنعتی حوزه نفت و انرژی تامین می شود که سهم قابل توجهی است.
نصیری با اشاره به برنامه ریزی خوبی که برای توسعه بانکرینگ در قشم صورت گرفته افزود: در حال حاضر یک واحد پالایشگاهی با ظرفیت تولید 10 هزار بشکه سوخت کم سولفور با هدف تامین سوخت مورد نیاز بانکرینگ در منطقه هاب انرژی سلخ فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر نخستین واحد تولید LNG در منطقه آزاد قشم فعالیت خود را آغاز کرده است و در آینده شاهد احداث یک اسکله اختصاصی برای صادرات LNG از جزیره خواهیم بود.
مدیر نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: در طرح جامع تدوین شده برای حوزه انرژی جزیره قشم پیش بینی های خوبی برای استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و همچنین انرژی های تجدیدپذیر صورت گرفته است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو