جزیره کیش سوخت پروازهای عبوری را تامین می کند

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از بهره برداری بزرگترین مخازن سوخت جهت تامین نیاز پروازهای عبوری با ظرفیت چهار و نیم میلیون لیتر همزمان با ایام هفته دولت در فرودگاه کیش خبر داد.

به گزارش فرینا، سعید پورزادی در دیدار با ائمه جمعه استان هرمزگان؛ توسعه اقتصاد بومی را یکی از مهم ترین محورهای برنامه های توسعه منطقه آزاد کیش عنوان کرد و گفت: در کنار این برنامه ها، بر توسعه همه جانبه و متوازن در جزیره کیش و به نوبه آن اثر بخشی این مهم در حوزه های مختلف در مناطق همجوار تاکید شده است.

پورزادی ادامه داد: ایجاد یکی از بزرگ ترین مخازن سوخت جهت تامین نیاز پروازهای عبوری با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء با هدف افزایش ظرفیت مخازن سوخت از 700 هزار لیتر به 4.5 میلیون لیتر هم زمان با هفته دولت در جزیره کیش مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های خوب انجام شده در ادوار گذشته در جزیره کیش، از فرودگاه کیش به عنوان بزرگ ترین شهر فرودگاهی نام برد و گفت: فرودگاه جزیره کیش با سرمایه گذاری بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان به عنوان سومین فرودگاه کشور به شمار می رود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: بزرگترین و پهن پیکرترین باندهای کشور در جزیره کیش با همت و تلاش مهندسان ایرانی آماده سازی شده است و با حضور ریاست محترم جمهور افتتاح خواهد شد.

پورزادی از جزایر کیش و قشم به عنوان قدیمی ترین مناطق آزاد کشور نام برد و گفت: براساس قوانین کشور این دو جزیره جزو مهم ترین مناطق آزاد تجاری به شمار می روند که به عنوان یک منطقه جغرافیایی خاص در حوزه خلیج فارس عملکردها و اهدافی در اسناد آن ها تعیین شده است تا بتوانند علاوه بر توسعه اقتصادی خود در رفع محرومیت، ایجاد اشتغال زایی، توسعه فرهنگی در منطقه و کشور نقش مهمی را ایفا کنند.

وی تاکید کرد: استان هرمزگان بر اساس مدل های آمایشی از ظرفیت بالایی به لحاظ اقتصاد دریا محور، کشاورزی، صنایع دریایی و شیلات، ذخایر معدنی، مرز تجاری ویژه از جمله هزار و 200 کیلومتر خط ساحلی و هزار کیلومتر خط ساحلی جزایر برخوردار است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: استان هرمزگان بر اساس مدل های لجستیک، اقتصادی، برنامه ریزی و موضوعات توسعه می تواند نقش مهمی را در حداکثر سودآوری و تاثیرگذاری بر اقتصاد معیشتی استان، اقتصاد ملی کشور و اتصال به زنجیره جهانی اقتصاد ایفا کند.

پورزادی اظهار داشت: زیرساخت های بنادر جزیره کیش و جزایر اقماری مانند هندورابی، بندر آفتاب و بندر چارک با حمایت های صورت گرفته از سوی دولت و همکاری مردم توسعه یافته است که طرح جامع اَشرافی و محدود قبل از انقلاب را  هم اکنون به طرحی جامع و تاثیرگذار در بحث اقتصاد استان و ملی تبدیل کرده است.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت های مختلف و لجستیک مناسب در جزیره کیش افزود: ساماندهی بندر تجاری، اسکله ماهیگیری کیش، سرمایه گذاری بالغ بر 200 میلیارد تومان در بندر چارک، اجرای طرح جامع بندرچارک، سرمایه گذاری بالغ بر 100 میلیارد تومان در راستای ساماندهی و تفکیک اسکله ماهیگیری از اسکله تجاری چارک و تبدیل بندر چارک به بندر صادراتی در استان هرمزگان در سال جاری از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه زیرساخت ها بوده است که نقش مهمی در اشتغال استان و بندر چارک دارد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: سرمایه گذاری بالغ بر 500 میلیارد تومان در ساخت مصلی بزرگ، ساخت چندین مسجد فاخر، رفع کمبودهای مدارس در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری با همکاری نهاد امامت جمعه، ارتقاء آموزش و پرورش کیش، 80 درصد تخفیف واگذاری زمین به دانشگاه ها برای سرمایه گذاری در راستای توسعه بین الملل و سایر اقدامات در حوزه های فرهنگی، دینی و ... از  جمله اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو