كارگروه تنقیح قانون مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد

کارگروه تنقیح مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی با مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت تقنین مجلس شورای اسلامی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به سرپرستی مدیرکل حقوقی و تقنینی دبیرخانه شورایعالی برگزار شد.

 به گزارش فرينا، در این کارگروه تا امروز 30 ماده قانون چگونگی اداره مناطق آزاد بررسی و تقنین شده و سایر قوانین تطبیق و قوانین مزاحم نیز مورد شناسایی قرار گرفته است. 

قوانین مرتبط با مناطق آزاد در سایر قوانین کشور نیز در دست بررسی است که پس از شناسایی، پیشنهاد اصلاحی و لغو آن در لایحه اصلاح و بازنگری قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری _ صنعتی ارائه خواهد شد.
 
بیش از 178 قانون در کشور برخلاف فلسفه اصلی مناطق آزاد که همانا ضرورت آن تمایز با قوانین سرزمینی است، قوانین این مناطق را مورد خدشه قرار داده و مانع ایجاد سرمایه گذاری و تسهیل در بهبود کسب و کار در این مناطق شده است.
 
در نظر است با لغو قوانین مزاحم، قانون مناطق آزاد به عنوان قانون جامع به تصویب برسد تا قانونگذار هرآنچه حکم اصلاحی یا الحاقی برای این مناطق در نظر دارد در قانون جامع مناطق آزاد ببیند و از هرگونه تغییر قانون این مناطق در سایر قوانین سرزمینی به صورت خلع الساعه و بدون پشتوانه کارشناسی جلوگیری بعمل آید.

گفتنی است این جلسات روزهای چهارشنبه هر هفته به صورت مستمر برگزار می شود و تا حصول نتیجه نیز ادامه خواهد داشت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :