جستجو به دنبال کلید واژه «شهر لجستیک» - تعداد یافته ها 10 مورد

طرح جامع لجستیک شرق کلید خورد

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار دلیل عمده توسعه نیافتگی شرق را کمبود راه های اتصال می داند و معتقد است که طرح جامع لجستیک شرق می تواند به این منطقه قواره بین المللی داده و موجب تحول و اتفاق های بزرگ شود.

دو میلیارد نفر در سال 2039 با هواپیما سفر می‌کنند

یاتا پیش‌بینی کرده که سفرهای هوایی تا سال 2039 بین 3.2 تا 5.3 درصد رشد خواهد داشت. به‌این‌ترتیب و با کمترین میزان رشد، تعداد مسافران هوایی در سال 2039 به بیش از 2 میلیارد نفر بالغ می‌شود.

چابهار به عنوان شهر لجستيک، قدرت رقابت بین‌المللی دارد

مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار تنها در صورتی توان رقابت در عرصه بين‌المللی را دارد كه به عنوان يك شهر لجستيک زيرساخت‌هايش تكميل شود.

چرا فرودگاه نظامی برای فرودگاه جدید چابهار مزاحمت ایجاد نمی‌کند؟‌

در این گزارش ضمن گفت‌وگو با یک کارشناس صنعت هواپیمایی به دلایل عدم مزاحمت ساخت فرودگاه جدید در چابهار با فرودگاه نظامی فعلی می‌پردازیم.

بازار 150 میلیارد دلاری که چابهار از آن محروم است

چابهار با همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ذاتی برای حمل بار و مسافر، سال‌هاست از این حجم درآمد محروم است. مهمترین دلیل محرومیت هم عدم ورود ایرلاین‌های بین‌المللی به پایگاه نظامی کنارک است. دلیل ساخت و راه‌اندازی شهر فرودگاه چابهار هم امکان ورود پروازهای بین‌المللی به چابهار است.

یادداشت | نقش حمل‌ونقل هوایی در صنعت توریسم

امروزه حمل‌ونقل یکی از مهمترین ارکان صنعت توریسم ویکی از پردرآمدترین منابع درآمد برای کشورها به شمار می‌رود.

یادداشت | استدلال‌های عینی و روشن که بر ساخت شهر فرودگاهی چابهار مهر تائید می‌زنند

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران در نقطه‌ای خاص از جهان واقع شده که به سهولت می‌توان عنوان چهارراه تجارت جهانی را بر آن اطلاق کرد، تردیدی نیست که این معبر جهانی یک شهر فرودگاهی در کلاس بین‌المللی نیاز دارد و موافقان و منتقدان ساخت شهر فرودگاهی هم هر دو گروه بر این مهم اتفاق‌نظر دارند، این مطلب بخشی از یادداشت مرتضی طاهری کارشناس امور اقتصادی است که برای بازار ارسال شده است.

سهم چابهار از حمل و نقل بین المللی هوایی چقدر است؟

در شرایطی توسعه تجارت و بازرگانی تقاضای جهانی برای استفاده از حمل و نقل هوایی را افزایش داده که در منطقه خاصی همچون چابهار به عنوان منطقه استراتژیک، سهم حمل و نقل هوایی قابل تأمل است و می توان گفت سهمی از حمل و نقل هوایی بین الملل ندارد!

شهرهای فرودگاهی؛ بنیان توسعه قرن ۲۱

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار در یادداشتی با اشاره به موقعیت استراتژیکی منطقه آزاد چابهار، برخورداری این منطقه از شهر فرودگاهی را ضروری دانست.

چابهار سنگاپور خاورمیانه می‌شود؟

در سند جامع لجستیک کشور چابهار به‌عنوان یک نقطه حساس تعریف و عنوان شهر لجستیکی بر آن اطلاق شده است اما تبدیل شدن به شهر لجستیکی مستلزم زیرساخت‌هایی توسعه‌یافته است.

آخرین اخبار آرشیو