اهتمام منطقه آزاد اروند به توسعه مرز شلمچه

  • شنبه 11 ارديبهشت 1395 - 13:01
  • 0 دیدگاه
مدیر اطلاعات جغرافیایی سازمان منطقه آزاد اروند از ایجاد یک شهر لجستیکی و یک شهر ویژه کاروان های راهیان نور در مرز شمچه خبر داد.


به گزارش خبرنگار فرینا، مجید رحیمی در اولین نشست هم اندیشی برگزاری مسابقه طراحی سر در ورودی منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه گفت: توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر با توجه با اینکه جنگ تحمیلی را از سر گذرانده با تشکیل منطقه آزاد اروند ادامه دارد و اگر شرایط خاص این دو شهر نبود هم اکنون آبادان و خرمشهر جزو کلان شهرهای کشور محسوب می شدند. 
وی بر توسعه پایدار و همه جانبه در منطقه آزاد اروند تاکید کرد و گفت: مرز شلمچه از سه جهت برای منطقه آزاد اروند اهمیت دارد. گردشگری، راهیان نور و اقتصادی و تجاری. 
رحیمی در خصوص طراحی سر در ورودی منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه گفت: این سر در با بقیه دورازه های در حال ساخت در منطقه و در مبادی ورودی شهرهای آبادان و خرمشهر متفاوت است در واقع این سر در به عنوان ورود به کشور ایران از مرز عراق شناخته می شود و طراحی مجزای خود را می طلبد.
امروز اولین نشست هم اندیشی هیئت داوران مسابقه سر در و عرصه ورودی منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه با حضور مدیرعامل سازمان این منطقه و مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر موزه هنرهای معاصر در تهران برگزار شد.
این مسابقه توسط سازمان منطقه آزاد اروند و با مشارکت "گروه بین المللی ره شهر" برگزار می شود. 
هیئت داوران این مسابقه را ایرج کلانتری، کامران افشار نادری، کاوه رستم پور، امیر حسین طاهری و مجید ملا نوروزی که از فعالان فرهنگ، هنرهای تجسمی و معماری کشور هستند تشکیل می دهند.



برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :