جابجایی هزاران قطعه مرجان در هندورابی کاری بی نظیر درکشور بود

  • دوشنبه 15 آذر 1395 - 09:34
  • 0 دیدگاه
اکبرترکان گفت: با جابجایی چندین هزار قطعه مرجان در بندر هندورابی کاری بزرگ برای حفاظت محیط زیست این جزیره انجام شد.
به گزارش فرینا، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بازدید از جزیره هندورابی گفت : دردولت یازدهم تصمیم گرفته شد این جزیره به عنوان جزیره آرامش  توسعه یابد وبه همین منظور احداث فرودگاه وبندرگاه درهندورابی دردستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با تکمیل روند ساخت، فرودگاه این جزیره در مرحله انجام  پروازهای آزمایشی است و بزودی پروازهای مسافری برقرار می شود.

اکبر ترکان مهمترین ویژگی  این بندرگاه را جابجایی هزاران قطعه مرجان برای لاولین بار درراستای حفاظت از محیط زیست جزیره هندوراببی برشمرد و گفت: برای اولین بار هزاران قطعه مرجان به یک مزرعه جدید منتقل شده که یکی از هزینه های بزرگ است پارکی به مساحت سه هکتار از مرجان های منتقل شده داریم که تا 5 سال مراقبت می شوند.

وی تصریح کرد: بندرگاه هندورابی بندری چند منظوره است که علاوه بر مسافری، بندر باری و بندر سوختی نیز هست . وی درادامه گفت : برای تامین سوخت جزیره، کشتی های حامل سوخت می توانند دراین بندر پهلو بگیرند و سوخت حمل شده را درانبار نفتی که ایجاد می شود ذخیره می کنند.

مشاور رییس جمهور گفت: اینجا با منطق جزیره آرامش توسعه می یابد ومراحل طراحی آن به صورت مشترک توسط یک مهندس مشاور ایرانی و یک مهندس مشاور آلمانی انجام شده است. درحال حاضر نیز درمرحله ای هستیم که می توانیم قطعات زمین را واگذار کنیم وسرمایه گذاران برای ساخت مجموعه های مسکونی می توانند به اینجا بیایند .

اکبر ترکان گفت: اینجا قرار است دهکده سلامت درکنار کاربرد جزیره آرامش مستقر شود. اینجا مانند جزیره کیش فعالیت های تجاری نداریم فقط برای صنایع های تک پارک تکنولوژی ایجاد می کنیم که گروههای محققی که می خواهند ارتباط یبین المللی داشته باشند بتوانند از ظرفیت های هندورابی و شرایط مناسب این جزیره برای توسعه تحقیقات استفاده کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  گفت: به رییس جمهور گزارشی از روند توسعه جزیره هندورابی داده شده است که بعد از ارزیابی ها و اطمینان از آماده بودن پروژه ها نسبت به افتتاح طرح ها با حضور رییس جمهور اقدام کنیم. 
برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :