افتتاح دومین مرکز فضایی کشور در جزیره قشم

تاریخ : پنج‌شنبه 21 بهمن 1395        عکاس :

به گزارش فرینا، دومین مرکز فضایی کشور در جزیره قشم با هدف سرعت دهی به فعالیت های مرتبط با حوزه فضایی و مخابراتی با 100 میلیارد ریال اعتبار با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و سایر مسوولان این شهرستان به بهره برداری رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح این پروژه گفت: امکانات و تجهیزات مرکز اسدآباد و بومهن تهران با توجه به اهمیت فعالیت های فضایی این وزارتخانه برای بهره برداری مرکز قشم در اختیار این مجموعه قرار می گیرد.

محمود واعظی افزود: با توجه به مطالبه رهبر معظم انقلاب در بخش هوا و فضا و بومی کردن فناوری های مرتبط با این دانش و تسلط دانشمندان و پژوهشگران به موضوع و تاکیدات رییس جمهوری در این زمینه اقدام های مهم و موثری صورت گرفته است.

وی بیان کرد: انتقال سازمان فضایی ایران به بدنه وزارت ارتباطات ابتدا برای ایجاد آرامش و سپس توسعه فعالیت ها از جمله حمایت از توسعه فناوری های مرتبط بومی در دانشگاه ها و به ویژه پژوهشکده فضایی اقدام شد.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با اعلام اینکه ماهواره سنجش بومی تا پنج سال آینده ساخته و پرتاب خواهد شد، گفت: برای طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره مخابراتی بومی نیز تا 10 سال آینده هدفگذاری شده است.

وی بیان داشت: قرارداد ماهواره سنجش ملی هم بسته شده و به زودی قرارداد مرتبط با ساخت ماهواره مخابراتی ملی منعقد خواهد شد.

در ادامه این آیین تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان فضایی ایران و منطقه آزاد قشم در حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط محسن بهرامی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ریئیس سازمان فضایی ایارن و حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد به امضا رسید.



نظرات بینندگان