پرواز چارتری پنجره ای به سوی توسعه صنعت گردشگری قشم

تاریخ : پنج‌شنبه 21 بهمن 1395        عکاس :

به گزارش فرینا، مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم همزمان با فرود نخستین پرواز چارتری سازمان منطقه آزاد قشم در این جزیره در جمع خبرنگاران گفت: نخستین پرواز چارتری مسیر قشم با پرواز بوئینگ 737 از فرودگاه شیراز در فرودگاه بین المللی قشم به زمین نشست.

مجتبی شمس نژاد ادامه داد: پروازهای چارتری قشم با هدف ایجاد بستر مناسب سفرهای هوایی ارزان قیمت و با کیفیت، به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برنامه ریزی و فعال شد.

او افزود: شرکت هواپیمایی "سپهران" با اختصاص چهار فروند هواپیمای مدرن بوئینگ 737، برنامه خدمات حمل و نقل مسافران جزیره قشم را از چند استان کشور در حد و اندازه های استانداردهای  بین المللی آغاز کرده است.

مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم گفت: براساس اهداف سازمان منطقه آزاد قشم قرار است پروازهای چارتری قشم در مسیرهای داخلی با فرودگاه های تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، رشت، ساری و تبریز و چند مرکز استان دیگر برقرار شود.

به گفته وی، سفرهوایی با بوئینگ 737 در مسیر قشم به دبی، عمان و استان گوانگ جو چین هم براساس سیاست های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دستور کار قرار گرفته است.

او بیان کرد: امیدواریم با انجام نخستین پرواز چارتری قشم، فرآیند اجرایی شدن سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم با هدف ایجاد شرایط پروازهای ارزان قیمت به نقاط مختلف کشورمان برای افزایش سفر مسافران به این جزیره و تقویت فعالیت اقتصادی جامعه اقتصادی قشم محقق شود.
شمس نژاد گفت: در مرحله نخست قرار است هر هفته 10 پرواز چارتری در مسیر قشم انجام شود که به تدریج و تا چهار ماه آینده شمار پروازهای چارتری بوئینگ 737 در مسیر قشم به 40 پرواز در هفته افزایش می یابد.

بنا به این گزارش، نخستین پرواز چارتری به قشم توسط هواپیمای بوئینگ 737 با پرواز از فرودگاه شیراز در ساعت 14 و 10 دقیقه در فرودگاه قشم به زمین نشست و با استقبال و تشریفات ویژه  باحضور احمد رئیسی معاون فنی،عمرانی و فرزین حقدل معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و عبور از دالان آبی (واتر سلوت) مسافرین خود را در خاک جزیره قشم پیاده کرد و طبق برنامه ازقبل تعیین شده  ساعت 15 و 15 دقیقه نیز جزیره قشم را به همراه مسافران خود به مقصد شیراز ترک کرد.



نظرات بینندگان