15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی

امام جمعه بندر لنگه از مخالفت صریح حضرت امام خمینی با سیاست های ضد اسلامی رژیم پهلوی در ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲به عنوان نقطه عطف انقلابی نام برد که در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید.

به گزارش فرینا، آیت الله سید محمدجواد رکنی شامگاه دوشنبه در نخستین همایش بزرگداشت مقام حضرت خدیجه (س) در حوزه علمیه ریحانه الرسول (ص) قشم گفت: امام خمینی (ره) در ۱۵ خرداد علیه دخالت های آمریکای جنایتکار در کشور فریاد برآورد که منجر به بازداشت، حبس و در نهایت تبعید روح خدا به وشور ترکیه و عراق شد.  
وی افزود: پس از سخنرانی حضرت امام (ره) و تعرض های صورت گرفته، عده ای از مردم به پا خواستند و به دلیل به شهادت رسیدن جمعی از مردم قم و دیگر نقاط کشور، امام خمینی (ره) ۱۵خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند. 
امام جمعه بندر لنگه بیان کرد: شخصیت امام راحل رژیم طاغوت را بر آن داشت تا ایشان را با امید مخفی کردن از دید ارادتمندانش تبعید کند اما ۱۴سال تبعید در کشور عراق نتوانست بین امام و مردم ایران جدایی بیاندازد. 
او اضافه کرد: حضور امام در کشورهای ترکیه، عراق و فرانسه مانع حرکت انقلاب نشد و خمینی کبیر سکان دار نجات کشور شد و بسیاری را نیز در زمان حضورش در عراق از تحجر نجات داد. 
رکنی اضافه کرد: امام هیچ گاه تسلیم فشارها نشد، او در پی مرجعیت نبود، هوای نفس نداشت و همین موجب شد تا پس از بازگشت به میهن افزون بر پنج میلیون جمعیت مشتاق به استقبالش بشتابند و حتی پس از  ارتحالش در سال ۱۳۶۸وبیش از ۱۰ میلیون نفر پیکر مطهرش را تا بهشت زهرا تشییع کردند و طی این سال ها هنوز محبوب دلهاست. 
وی در ادامه به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و گفت: وی نخستین بانویی است که به پیامبر (ص) ایمان آورد و عنوان ام المومنین برای وی  بدان سبب است که همسر پیامبر هم از نظر جسمی و معنوی اساس بود و نقش مهمی در ترویج دین اسلام داشت. 
امام جمعه بندر لنگه عنوان کرد: حضرت خدیجه (س) از اشراف مکه بود و به تجارت اشتغال داشت اما از چنان بینشی برخوردار بود که نور نبوت را در چهره حضرت محمد (ص) مشاهده کرد. 
او گفت: اخلاق حضرت محمد (ص)، بنیه مالی حضرت خدیجه (س) و اقتدار حضرت علی (ع) از مهمترین عامل های ترویج اسلام بود و در این میان پشتیبانی های مالی وی از اسلام به ویژه در دوران تحریم شعب ابیطالب نقش مهمی در ایستادگی مسلمانان صدر اسلام ایفا کرد. 
رکنی افزود: ازدواج پیامبر (ص) با حضرت خدیجه (س) که به مقام والای مادری حضرت فاطمه (س) رسید، چنان در زندگی شخصی و دینی حضرت محمد (ص) اثرگذار بود که پیامبر (ص) سال ۱۰هجرت را سال حزن نامید.
بنا به این گزارش، امام جمعه شهرستان قشم هم در ابتدای این همایش با تجلیل از مقام همسر بزرگوار پیامبر گرامی اسلام به عنوان جده ائمه معصومین گفت: حضرت خدیجه (س) با جان و مال خود حضرت محمد (ص) را زمانی همراهی کرد که همه پیامبر را تکذیب می کردند اما وی برای دفاع جانانه از رهبر الهی زمان خود به صحنه آمد و پیامبر را با تمام وجود تائید کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار افزود: مسلمانان و پیروان اهل بیت کمتر به شخصیت و جایگاه حضرت خدیجه (س) پرداختند اما وی الگویی است برای همه مردان و زنان تا از رهبران الهی زمان خود پیروی کنند. 
وی بیان کرد: زنان ما در برهه های مختلف پیش و پس از انقلاب با الگو برداری از چنین شخصیت هایی در صحنه بودند اما برای شناخت بهتر الگوها و اسوه ها باید چنین آیین های به صورت مستمر تداوم یابد. 
برگزیدگان همایش بزرگداشت مقام حضرت خدیجه (س) با محورهای وبلاگ نویسی، شعر، نقاشی، نامه ای به مادر مومنین، مقاله نویسی، تابلوهای هنری و هنرهای تجسمی در ادامه مورد تقدیر قرار گرفتند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :