برپایی نمایشگاه عکس و صنایع دستی در جزیره قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، از بانوان هنرمند قشمی به عنوان خالق آثار کم نظیر صنایع دستی در این جزیره زیبا نام برد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین حسینی جعفری در روز جهانی صنایع دستی، 20 خرداد مصادف با 10 ژوئن، گفت: 14 تعاونی با متوسط 30 نفر عضو در بخش های مختلف هنر صنایع دستی شامل رودوزی های سنتی، حصیر بافی، کار با صدف های دریایی، کار با چوب، گلیم بافی، عروسک سازی و دوخت برقه در نقاط مختلف جزیره قشم فعالیت می کنند.
وی با اعلام اینکه هدف اداره کل صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم ایجاد یک تعاونی در هر روستای این جزیره است، افزود: توسعه تعاونی ها در نقاط روستایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای روستائیان در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قشم، حصیر بافی و گلیم بافی دو هنر فراموش شده جزیره قشم بود که با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان  نماینده عالی دولت تدبیر و امید در این منطقه با برگزاری دوره های آموزشی و تشویق بانوان هنرمند احیا شد.
وی بیان داشت: بمناسبت روز جهانی صنایع دستی نمایشگاه عکسی به مدت یک هفته و نمایشگاه صنایع دستی از امشب به مدت دو شب از ساعت 20:30 در دالان هنر مجتمع سیتی سنتر قشم برای علاقمندان برگزار می شود.
جعفری حسینی با تبریک 20 خرداد به عنوان روز جهانی صنایع دستی به جامعه هنرآفرین صنایع دستی جزیره قشم، گفت: در دنیای خشن امروز که نشانه استیلای تکنیک بر روح انسان است، صنایع دستی یعنی دمیدن روح لطافت به این زندگی خشن و انسان همیشه خواستار لطافت بوده و  صنایع دستی این نیاز مبرم انسان را برآورده می کند.
وی با اشاره به اهمیت نقش صنایع دستی در حفظ هويت بومی، اصالت ها  و فرهنگ سنتی، افزود: هنرمندان صنایع دستی به علت اهتمام در حفظ فرهنگ، اعتقادات و باورهای بومی و دينی بيش از ديگران در اين حوزه نقش آفرینی و تاثیرگذار هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قشم همچنین از صنایع دستی به عنوان يكی از عوامل موثر و غیرقابل انکار درترویج، توسعه و رونق گردشگری قشم نام برد و گفت: صنایع دستی  همسو با دیگر عوامل در معرفی جزیره قشم به گردشگران نقش اساسی و تعیین کننده دارد

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :