حضور 40 پزشک متخصص جدید در بیمارستان های منطقه آزاد اروند و شادگان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از حضور 40 پزشک متخصص جدید در محدوده فعالیت این دانشکده خبر داد.

به گزارش فرینا، دکتر علیرضا آموزنده گفت: این پزشکان براساس شاخص‌های درمان، امکانات بیمارستانی و نیازمندی‌های منطقه در شهر های آبادان، خرمشهر و شادگان توزیع می شوند.
وی در پاسخ به این سوال که توزیع این پزشکان در شهرستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان به چه صورت انجام می شود، بیان کرد: این موضوع با توجه به مواردی همچون امکانات آموزشی و یا غیرآموزشی بودن بیمارستان، اجرایی می‌شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه این پزشکان از سراسر کشور وارد این منطقه شدند، گفت : امیدواریم که با میزبانی خوب مردم منطقه آزاد اروند و شادگان، شاهد ماندگاری و ارائه خدمات پایدار این پزشکان در منطقه باشیم.
وی افزود: خوشبختانه این ظرفیت را داریم که در صورت تمایل طرفین این پزشکان متخصص را به عنوان هیئت علمی در دانشکده علوم پزشکی آبادان جذب کنیم.
آموزنده از حضور 138 پزشک متخصص فعال در منطقه آزاد اروند و شادگان خبرداد و ادامه داد : از این تعداد، 60 پزشک در آبادان خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی به درخواست 12 پزشک فوق تخصص از وزارت بهداشت اشاره کرد و تصریح کرد : درخواست حضور 12 پزشک فوق تخصص را به وزارت بهداشت داده‌‍ شده که این درخواست با نظر مساعد وزارت مواجه شده است و هم اکنون 3پزشک فوق تخصص در منطقه فعالیت می‌کنند.
گفتنی است ، از این 40 پزشک جدید 22 پزشک در بیمارستاهای آبادان، 9پزشک در بیمارستان خرمشهر و 9 پزشک دیگر نیز در بیمارستان شادگان، از فردا یکشنبه کار خود را آغاز می کنند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ، اظهار کرد : این پزشکان در تخصصهای جراحی عمومی ، مغز و اعصاب، آسیب شناسی،گوش و حلق و بینی،ارتوپدی، توانبخشی، بیهوشی ، داخلی ، زنان و زایمان، طب اورژانس ، طب هسته ای، متخصص پوست، روانپزشکی، متخصص عفونی، رادیولوژی ،اورولوژی و متخصص قلب به تازگی از دانشگاههای سراسر کشور فارغ التحصیل و امروز در آیینی معارفه شدند.
بر اساس این گزارش پزشکان تازه فارغ التحصیل شده هرساله در این منطقه طی طرحی جذب دانشکده علوم پزشکی آبادان می شود.
شایان ذکر است تعدادی از این پزشکان در دوره های قبل بکار گیری شده بودند.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :