رونق 16 درصدی ترانشیپ کالا در پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور




مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، از افزایش 16درصدی عملیات تخلیه و بارگیری محموله های کانتینری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته ترین و مهم ترین بندر کانتینری ایران طی هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور با اعلام این خبر گفت: بندر شهید رجایی به عنوان پیشانی تجارت کانتینری ایران شناخته می شود که جابجایی بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
عفیفی پور افزود: این بندر با برخورداری از دو پایانه تخصصی کانتینری و 18 دستگاه گنتری کرین مدرن (جرثقیل های سنگین وزن جهت تخلیه و بارگیری کانتینر) بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود.
وی با اشاره به عملکرد کانتینری این بندر، گفت: از آغاز سال 96 تا ابتدای آذرماه، در مجموع یک میلیون و 625 هزار و 951 TEU کانتینر در پایانه های یک و دو بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که که در همسنجی با سال گذشته، 16 درصد افزایش عملیات، به ثبت رسید.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: طی هشت ماهه سال جاری، بیش از 229هزار TEU کانتینر مربوط به محموله های صادراتی، در بندر شهید رجایی بارگیری و 423هزار TEU کانتینر حامل کالاهای وارداتی، نیز تخلیه شده است.
عفیفی پور تعداد محموله های کانتینری ترانشیپ شده به بنادر کوچکتر منطقه از طریق بندر شهید رجایی( به عنوان بندر کانونی منطقه) را نیز 158 هزار و 544 TEU کانتینر اعلام کرد و افزود: جابجایی اینگونه محموله های، در همسنجی با سال گذشته 57 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در پایان به افزایش 10 درصدی جابجایی کانتینرهای ترانزیتی اشاره کرد و افزود: طی هشت ماهه امسال، 276 هزار و 154 TEU کانتینر ترانزیتی وارد بندر شهید رجایی شد.


 

امتیاز به خبر :