ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه اصلی ترین برنامه بندرامیرآباد در حوزه حمل ونقل



مدیربنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با دارا بودن 15پست اسکله با ظرفیت تخلیه و بارگیری 7.5 میلیون تن درسال یکی از راهبردی ترین بنادر در ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه، افغانستان و عراق است.

به گزارش فرینا؛ سیاوش رضوانی در حاشیه بازدید از غرفه بندرامیرآباد در دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل وصنایع وابسته با بیان این مطلب گفت ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه، عراق و افغانستان از اصلی ترین برنامه های این بندر است که می تواند نقش بسزایی را در تولید و اشتغال منطقه ایفا کند.
رضوانی با اشاره به اینکه اسکله رو رو ریلی می تواند ترانزیت کالا را فعال تر نماید افزود: با افتتاح اسکله رو رو ریلی انواع کالا از قبیل چوب، غلات، کانتینر یخچالی، گوشت و صیفی جات میان بندرامیرآباد و کشور روسیه ترانزیت می شود.
وی گفت: در حال حاضر 20 شرکت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد سرمایه گذاری کرده اند و این بندر به عنوان اولین بندر در سطح بنادر کشور می باشد که کارخانه تولیدی آن عملیاتی شده است.
منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد سرمایه گذاران داخلی و خارجی فعال هستند افزود: تاکنون بالغ بر هزارو صد میلیارد تومان از قبیل سیلوها، انبارها و کارخانه های تولیدی با اشتغال زایی 1600 نفر در این بندر توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
گفتنی است؛ با فرا رسیدن 26 آذر روز حمل ونقل، دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع وابسته با حضور منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد از تاریخ 26 آذرماه سال جاری به مدت سه روز در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران درحال برگزاری است.


 

امتیاز به خبر :